فدراسیون فوتبال و دوگانگی در اجرای قانون بازنشستگی+سند

فدراسیون فوتبال و دوگانگی در اجرای قانون بازنشستگی+سند

وبسایت رسمی فوتبالی- با وجود تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی و اعلام آن از سوی دولت، مدیران فدراسیون فوتبال به بهانه غیر دولتی بودن این نهاد ورزشی از تمیکن به این قانون طفره می روند.

به گزارش فوتبالی به نقل از ایرنا، دوگانگی شعار و عمل در فدراسیون تحت ریاست مهدی تاج و برخی دیگر از مدیران او در تقابل با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی زمانی آشکار شد که 2 سال پیش و در شرایطی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان به صورت کامل در ایران تصویب نرسیده بود، «علیرضا اسدی» دبیر وقت فدراسیون فوتبال ایران در نامه ای به تعدادی از کارکنان این فدراسیون حکم بازنشستگی داد و بازنشستگی این افراد را در راستای «عمل به مصوبه قانون مجلس شورای اسلامی در راستای قانون منع به کارگیری بازنشستگان» عنوان کرد.
همچنین نکته جالب توجه درباره اظهارات مهدی تاج درباره غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال این است که این مدیر 2 سال پیش با دستور سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای نظارتی، مدیرانی مانند غلامرضا بهروان، علی کاظمی و مصطفی شهبازی را به همراه ۳۹ نفر دیگر به بهانه بازنشستگی از سمت‌هایشان کنار گذاشت.
حال باید از رییس و دبیر فدراسیون فوتبال پرسیده شود چگونه باور کنیم فدراسیون فوتبال ایران که 2 سال گذشته در راستای تمکین به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مصوبه مجلس شورای اسلامی را بدون کم و کاست اجرا می کند و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، اما در شرایطی که رییس و مدیران اصلی این فدراسیون در نوبت اجرای این قانون قرار می گیرند کنفدراسیون فوتبال آسیا بیانیه می دهد و فوتبال ایران را تهدید به تعلیق می کند؟
آیا این دوگانگی در برخورد با اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، راهکاری برای حفظ منصب مدیران کنونی این فدراسیون نیست؟
این سوالات و مجموعه شبهاتی که در چند روز گذشته در ذهن بسیاری از اهالی رسانه شکل گرفته مجهولاتی هستند که رییس و دبیر فدراسیون فوتبال باید در راستای شفاف سازی مدیریتی به آنها پاسخ دهند.
گفتنی است عکس مربوط به حکم بازنشستگی یکی از کارمندان سابق فدراسیون فوتبال که در آن مصوبه مجلس به صورت آشکار ذکر شده است به این خبر پیوست است.  



9697