دلیل خشم گواردیولا از استرلینگ: پپ از تحقیر حریفان خوشش نمی آید

دلیل خشم گواردیولا از استرلینگ: پپ از تحقیر حریفان خوشش نمی آید

سایت رسمی فوتبالی-  لحظاتی بعد از به صدا در آمدن سوت پایانی دربی شهر منچستر وبرد 3-1 منچسترسیتی مقابل یونایتد بود که دوربین های تلویزیونی تصویری از پپ گواردیولا در حال صحبت کردن با رحیم استرلینگ را به تصویر کشیدند. البته این صحبتها، آنچنان دوستانه به نظر نمی رسید و گویا پپ با ناراحتی وعصبانیت نکاتی را به شاگردانش متذکر شده بود. 

گویا در لحظات پایانی مسابقه، استرلینگ، رفتارهایی را به نمایش گذاشته بود که باعث عصبانیت هواداران یونایتد و برآشفتگی تعدادی از بازیکنان این تیم شده بود. خوان ماتا، اولین بازیکنی بود که بعد از شنیدن فریادهای هواداران تیمش، نسبت به رفتار استرلینگ واکنش نشان داد.

بلافاصله بعد از آنکه داور بازی سوت پایان مسابقه را به صدا درآورد، گواردیولا سریعا به سراغ شاگردش رفت تا ناراحتی اش از رفتار استرلینگ را به او منتقل کند. از نظر پپ، چنین واکنش و رفتاری، به نوعی تحقیر حریف در لحظات پایانی بازی بود. درجریان آن گفتگو استرلینگ تلاش می کرد تا رفتارش را توجیه کند و البته آن گفتگوی کوتاه میان پپ وشاگردش با درآغوش کشیدن یکدیگر به پایان رسید.


یکی از سورئال ترین تصاویری که از گواردیولا به نمایش درآمده بود، در زمان مربیگری او در آلمان و بعد از تساوی بدون گل دیدار دوتیم دورتموند وبایرن مونیخ بود. بعد از اتمام مسابقه، گواردیولا گفتگوی کوتاهی را با کیمیچ در زمین مسابقه داشت که حسابی وایرال شد. متن آن گفتگوی کوتاه هم کمی بعد منتشر شد:

*توصیه های بن عطیه را شنیدی؟

-نه پپ، نشنیدم

*عجب.تو می بایست در میانه میدان قرار می گرفتی.

-معذرت می خواهم نشنیدم.

*بایست جلوتر از خط دفاع 4نفره قرار می گرفتی و مالکیت توپ را حفظ می کردی. ولی تو به کناره ها رفتی و ما مالکیت توپ را از دست دادیم. باید وقتی کسی به تو توصیه هایی می کند، حواست را جمع کنی

-ببخشید. اصلا متوجه نشدم

بعد از این صحبتها بود که گواردیولا، کیمیچ را در آغوش کشید و گفت: عالی بازی کردی کیمیچ.تو خیلی خوبی. به تو گفته بودم که می توانی این کار را انجام دهی؛ گفته بودم

- مرسی پپ، سخت بود ولی خوب از آب در آمد.

*خوب نه، عالی کار کردی. فوق العاده ای کیمیچ.به تو افتخار می کنم.

اینطور به نظر می رسد که گواردیولا عادت دارد تا بلافاصله بعد از اتمام مسابقه و درهمان زمین چمن نظراتش را به شاگردانش منتقل کند. بعد از اتمام دیدار منچسترسیتی مقابل رئال مادرید در جام بین المللی چمپیونز درتابستان هم گواردیولا بلافاصله بعد ازاتمام مسابقه در زمین چمن به سراغ براهیم دیاس، ستاره اسپانیایی تیمش رفت و به خاطر بازی خوبش به او تبریک گفت.

6363