گزارش: دلایل ناکامی پرسپولیس در فینال

گزارش: دلایل ناکامی پرسپولیس در فینال

سایت فوتبالی - یکی از اتفاقات عجیب فینال لیگ قهرمانان تعویض آدام همتی بود. بازیکنی که جلوی کاشیما جانشین سیامک نعمتی محروم و امید عالیشاه مصدوم شده بود، در طول دوران حضورش در زمین نمایش بدی نداشت و کاملا بدون ریسک و در خدمت تیم بازی کرد اما از بدشانسی برانکو و پرسپولیس، بعد از تعویض همتی بود که محمد انصاری هم مصدوم شد تا پروفسور مجبور شود احسان الوان زاده را به میدان بفرستد و از حضور او در میدان به نتیجه خاصی نرسد. 

پژمان راهبر سردبیر سایت ورزش سه درباره این تعویض به روزنامه هفت صبح می گوید:" آدام در وظیفه اش به عنوان وینگر راست نتوانست کاملا موفق باشد. او باید دریبل می زد و نفوذ و سانتر می کرد اما تا قبل از تعویضش تنها یک موقعیت خلق کرد و برانکو برای تغییر ریتم تیمش مجبور به تعویض او شد" از دید راهبر، همتی را نباید تنها دلیل ناکامی قرمزها در جبران نتیجه شکست در بازی رفت دانست:"‌نه آدام همتی یک گوش راست کلاسیک است نه شجاع خلیل زاده یک مدافع راست کلاسیک. شما برای بازی در فینال لیگ قهرمانان نیاز به 11 بازیکن متخصص در هر پست داری که پرسپولیس عملا در دو و حتی سه پست با کمبود بازیکن متخصص مواجه بود. جای خالی سیامک نعمتی و امید عالیشاه آماده در این بازی کاملا احساس شد. سیامک اگر در بازی بود می توانست با نفوذهایش و حضور در محوطه جریمه حریف خطرساز شود اما همتی حتی یکبار هم وارد 18 قدم حریف نشد" 

در حالی که خیلی ها معتقدند پرسپولیس در نیمه اول بازی برگشت با کاشیما تیم برتر میدان بوده اما راهبر چنین نظری ندارد:" پرسپولیس در این 180 دقیقه شاید 2-3 بیست دقیقه خوب داشت. آنها در بازی رفت و در شروع عملکرد خوبی داشتند که بعد افت کردند. در بازی برگشت هم در مقاطع پایانی دو نیمه نمایش خوبی داشتند. واقعیت این است که زور پرسپولیس به کاشیما نرسید اما تیم ژاپنی هم تیم چندان عجیب غریبی نبود و به نظرم وقتی پرسپولیس از سانتر روی دروازه حریف به نتیجه ای نرسید می توانست شیوه اش را تغییر دهد"

1984