اتفاقی دردناک برای شاگردان والورده: باختی بی سابقه در15 سال اخیر نوکمپ

اتفاقی دردناک برای شاگردان والورده: باختی بی سابقه در15 سال اخیر نوکمپ

سایت رسمی فوتبالی-  رئال بتیس یکشنبه شب موفق شد تا در ورزشگاه نوکمپ، خانه بارسلونا به برد پرگلی دست یافته و 4-3 شاگردان والورده را به زانو درآورد. آنها این برد ارزشمند را به لطف تکیه بر مالکیتشان برتوپ ومیدان، بازی منطقه ای و تحت فشارگذاشتن بازیکنان بارسلونا به دست آوردند. 

4گلی که آنها دراین بازی به ثمر رساندند، علاوه بر کسب سه امتیاز مسابقه،باعث شد تا بارسا بعد از 42 بازی خانگی بدون باخت در لالیگا، طعم شکست در نوکمپ را دوباره بچشد.

درعین حال بتیس باخت دردناکی را به بارسا تحمیل کرد که آبی اناری ها از فصل3-2002 به بعد هرگز طعمش را نچشیده بودند؛ طعم دریافت 4 گل دردیداری خانگی در لالیگا. آخرین بار این اتفاق در فصل 3-2002 رخ داد، فصلی که با قهرمانی رئال مادرید به پایان رسید و بارسا درپایان فصل در رده ششم جدول قرار گرفت. 

خوان گاسپارت رئیس باشگاه بودو رادومیر آنتیچ هدایت تیم را در دست داشت. درآن فصل بارسلونا دوبار در دو دیدار خانگی، 4 گل از حریفانش دریافت کرد و آخرین بار، باخت 4-2 آنها در نوکمپ مقابل دپورتیوو لاکرونیا با هدایت خاویر ایرورتا بود که این باخت در روز 12 آوریل سال 2003 رقم خورد. 

در ابتدا ساویولا برای بارسا گلزنی کرد؛ اسکالونی بازی به تساوی کشاند. موتا مجددا بارسا را پیش انداخت و بعد دو گل از روی ماکای و یک گل هم از سرخیو گونسالس، سرمربی فعلی وایادولید، کار بارسا را یکسره کرد.


البته آنها تنها تیمی نبودند که موفق به انجام این کار درآن فصل شدند. چهار ماه قبل از آن هم بارسا در مواجهه با والنسیای رافا بنیتس در نوکمپ (درروز 18 ژانویه)، با باخت 4-2 مغلوب میهمانش شده بود. در آن بازی پابلو آیمارو جان کارو والنسیا را پیش انداختند؛ موتا فاصله را کم کرد ولی فابیو آئورلیو و روفه ته دوبار دیگر برای والنسیا به گل رسیدند. درنهایت پاتریک کلایورت گل دوم بارسا را به ثمر رساند که فایده ای نداشت. آن بازی، حکم تیرخلاص را به پیکر لوئیس فان خال روی نیمکت سرمربیگری بارسا زد و یک هفته بعد از این بازی بود که فان خال از سمتش برکنار شد.


6363