رکوردشکنی های جالب مورینیو در لیگ برتر به رغم باخت مقابل سیتی

رکوردشکنی های جالب مورینیو در لیگ برتر به رغم باخت مقابل سیتی

سایت رسمی فوتبالی- منچستریونایتد یکشنبه شب در دربی شهر منچستربا نتیجه 1-3 مغلوب سیتی شد. در این بازی ژوزه مورینیو برای سیصدمین بار به عنوان سرمربی در لیگ برتر حضور یافت و البته تیمش در این بازی، بازنده میدان بود.

آقای خاص در دو دوره به عنوان سرمربی چلسی در لیگ برتر حضور یافته بود و حالا هم به عنوان سرمربی منچستریونایتد حضور در لیگ انگلیس را تجربه می کند. او حالا سیزدهمین سرمربی تاریخ لیگ برتر است که توانسته در 300 بازی در این لیگ حضور بیابد. آمار مورینیو در رقابت های لیگ برتر جالب توجه بوده و او سرمربی ای است که در 300 حضور ابتدایی اش روی نیمکت مربیگری تیمهای لیگ برتری بیشترین بردها را کسب کرده و آمار تدافعی تیمهایش در طول این مدت نیز جالب توجه بوده.

به بهانه سیصدمین حضور آقای خاص در بازیهای لیگ برتر مروری بر آمار و ارقام او خواهیم داشت:

* ژوزه مورینیو در دربی یکشنبه شب منچستر، سیصدمین حضورش در بازی های لیگ برتر انگلیس را (به عنوان سرمربی) تجربه کرد. او در 50 حضور ابتدایی اش روی نیمکت مربیگری در لیگ برتر انگلیس به 39 برد دست یافت که به طور میانگین در هربازی 2.52 امتیاز کسب کرده و این موفق ترین عملکرد مربیان در پنجاه حضور ابتدایی شان روی نیمکت مربیگری تیمهای لیگ برتری است.

*مورینیو در 300 حضورش در بازی های لیگ برتر به عنوان سرمربی بیش از هر سرمربی دیگری (در 300 بازی ابتدایی) به برد رسیده و مجموعا از 300 بازی ای که در لیگ برتر هدایت کرده، به 189 برد دست یافته.

* در بین مربیانی که 300 بازی را در لیگ برتر انگلیس مربیگری کرده اند، سرالکس فرگوسن با 183 برد کمترین فاصله را با رکورد مورینیو دارد. 

*با وجودی که یونایتد مورینیو در دربی یکشنبه شب منچستر، 3 گل از سیتی دریافت کرد، اما مورینیو سرمربی ای است که بهترین رکورد تدافعی را در 300 حضور ابتدایی اش در لیگ برتر انگلیس داشته و تیمهایش در این 300 بازی، تنها230 گل دریافت کرده اند که 34 گل کمتر از رکورد آرسن ونگر که در رتبه دوم جای گرفته است، می باشد.


*ولورهمپتون تنها تیمی است که مورینیو هنوز در لیگ برتر انگلیس طعم برد مقابل آنها را نچشیده و بهترین نتیجه آقای خاص مقابل این تیم، تساوی 1-1 بوده. 

*مورینیو در عین حال رکورد برد صددرصدی مقابل ویگان، کاردیف، کوئینزپارک رنجرز وشفیلد یونایتد را در کارنامه مربیگری اش در لیگ انگلیس دارد.

*تیمهای مورینیو در لیگ برتر مجموعا 10 بار اورتون را شکست داده اند و بدین ترتیب می توان اورتون را قربانی موردعلاقه آقای خاص در لیگ انگلیس دانست.لیورپول، وستهم و کریستال پالاس هم هرکدام 9 بار مقابل تیمهای مورینیو به زانو درآمده اند.

*فرانک لمپارد بیشترین گلها را برای تیمهای مورینیو در لیگ برتر به ثمر رسانده. این بازیکن انگلیسی مجموعا 49 بار به عنوان شاگرد مورینیو در لیگ برتر انگلیس موفق به گلزنی شده است.

*از زمانی که مورینیو هدایت یونایتد را در ابتدای فصل 17-2016 در دست گرفت، هیچ بازیکنی بیشتر از روملو لوکاکو برای تیم او گلزنی نکرده است. لوکاکو 20 بار برای یونایتد مورینیو به گل رسیده و آنتونی مارسیال با گلی که به سیتی زد، تعداد گلهایش برای یونایتد مورینیو را به عدد 19 رساند.

*پل پوگبا با 17 پاس گل بهترین پاسور گل یونایتد مورینیو بوده است. مارسیال هم با 11 پاس گل در جایگاه دوم قرار دارد.

*جان تری، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس با زدن 15 گل برای چلسی در دو دوره ای که مورینیو هدایت این تیم را در دست داشته، گلزن ترین مدافع تیمهای مورینیو در طول دوران حضورش در لیگ انگلیس بوده.

6363