پرسپولیس ایران صفر - کاشیما آنتلرز ژاپن صفر / زور پرسپولیس نرسید!

پرسپولیس ایران صفر - کاشیما آنتلرز ژاپن صفر / زور پرسپولیس نرسید!

وبسایت فوتبالی- دو تیم پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن بازی برگشت و پایانی فینال آسیا را برگزار کردند که در پایان تیم ژاپنی با گرفتن یک تساوی به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان 2018 دست یافت.

برانکو در غیاب سیامک نعمتی و امید عالیشاه از آدام همتی در ترکیب اصلی تیمش بهره برده بود و در طرف دیگر اویوا با تمامی نفرات اصلی تیمش را به زمین فرستاد.

پرسپولیس در بازی رفت با دو گل مغلوب حریف ژاپنی خود شد و برای همین کار سختی برای جبران داشت. با این حال خط دفاعی پرسپولیس بدون اشتباه بود اما دفاع تیم ژاپنی هم همانقدر سختگیر بود. ضمن اینکه پرسپولیسی ها در زدن ضربات آخر کم دقت بودند و عموما پاسهای آخر به خوبی در اختیار مهاجمان قرار نمی گرفت.

در پایان هم توپی از خط دروزاه ها عبور نکرد تا ارتش سرخ ایران با بیشترین تلفات به مقام ارزشمند نایب قهرمانی آسیا برسد و تیم ژاپنی تا دندان مسلح بر بام آسیا قرار بگیرد.

پرسپولیس ایران - کاشیما آنتلرز ژاپن

شنبه 19 آبان ماه 1397، ساعت 18:30

ورزشگاه آزادی تهران، تماشاگر نزدیک 80 هزارنفر

تیم داوری:داور : ابوبکر ال کهف ، کمک اول: سالم مهد ابوبکر ، کمک دوم: رشید القیتی، داور چهارم: رونی کومی کیات از سنگاپور ، کمک داور پشت دروازه 1: محمدتقی علی افری از سنگاپور ، کمک داور پشت دروازه 2: ادهم محمد توما از اردن  

کارت: 

کارت زرد لئو سیلوا دقیقه 43 از کاشیما 

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری ( 68- احسان علوان زاده)، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، آدام همتی ( 65- محسن ربیع خواه )، بشار رسن، علی علیپور و گادوین منشا

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب کاشیما آنتلرز: کو وون سانتائه، شوجی جن، لئو سیلوا، دویی شوما ( 68- کوکی آنزای)، یوما سوزوکی (77 - ریوتا ناگاکی)، شوتو یاماموتو، سرجینهو، کنتو میسائو، نیشی دایگو، هیروکی آبه( 92- سیتیلی) و سئونگ هیون 

سرمربی: گو اویوا 

گل:

دقایق حساس:

دقیقه 2: کرنر کاشیما با ضدحمله برق آسای پرسپولیسی ها روبرو شد. منشا از میانه میدان صاحب توپ شد و در حالیکه پشت به زمین کاشیما بود با پشت پا توپ را برای علیپور انداخت. کورس علیپور با مدافع حریف دیدنی بود و در پایان شوت مهاجم پرسپولیس از بالای دروازه کِوون به اوت رفت. در این صحنه در طرف دیگر محوطه جریمه کاشیما، همتی در موقعیت خوبی برای دریافت توپ قرار داشت.

دقیقه 4: پاسکاری های تکضرب یاران کاشیما مانند بازی رفت جریان دارد. در این لحظه پس از چند پاس کوتاه سرجینیو صاحب توپ شد اما شوت پای چپش از پشت محوطه جریمه ضعیف بود در راه توسط مدافعان پرسپولیس قطع شد.

دقیقه 9: پرسپولیسی ها با اعتماد به نفس بالایی بازی می کنند و به توپ ضربه می زنند. در این صحنه آدام همتی توپ را در میانه میدان به نورالهی رساند. احمد هم پاس عمقی و بلندی برای علیپور انداخت و مهاجم سرخ ها هم در نهایت پاس آخر را برای منشا انداخت. گلر کاشیما با خروجش موقعیت خوبی را از میزبان گرفت.

دقیقه 13: پرسپولیسی ها دست بردار نیستند و از سمت راست خود هجوم زیادی روی دروازه حریف می آورند. در این صحنه پاسکاری سرخ ها به درون محوطه جریمه کاشیما رسید و باز هم پاس آخر توسط مدافعان حریف دفع شد تا باز هم تیم ژاپنی از دادن یک موقعیت مناسب به مهاجمان پرسپولیس طفره بروند!

دقیقه 14: ضدحمله های تیم ژاپنی خطرناک است. در این لحظه توپ در کنج محوطه جریمه به هافبک کاشیما رسید و ضربه پرقدرت دایگو با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه بیرانوند به اوت رفت.

دقیقه 25: گادوین منشا در محوطه جریمه کاشیما آنتلرز در برخورد با سیلوا نقش بر زمین شد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت ولی داور عمانی دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 26: کرنر احمد نور روی دروازه کاشیما زده شد تا ضربه سر نه چندان محکم شجاع توسط گلر حریف زیر طاق دروازه جمع شود.

دقیقه 27: فشار پرسپولیس ادامه دارد و توپ از چپ و راست روی دروازه کاشیما ارسال می شود. در این صحنه ارسال رسن با ضربه سر مهاجم پرسپولیس روی خط دروازه توسط کِوون گلر حریف جمع شد.

دقیقه 33: باز هم ضدحمله کاشیما و ارسال عالی مدافع راست این تیم از میانه های زمین پشت خط شش قدم دروازه پرسپولیس فرود آمد. سوزوکی که از پس شجاع برآمده بود با بیرانوند مواجه شد که با یک خروج عالی توپ را در چشم بهم زدنی مال خود کرد.

دقیقه34: همین توپ را بیرانوند با پرتاب عالی به زمین حریف انداخت و بشار رسن صاحب توپ شد اما حمله سه نفره سرخ ها با علیپور و منشا ناکام ماند.

دقیقه 39: عجب حرکتی کرد بشار رسن!! هافبک تکنیکی و عراقی پرسپولیس از پشت محوطه جریمه کاشیما پا به توپ شد و با تقه زدنهای عالی به توپ وارد محوطه جریمه شد. بشار در حالیکه زاویه مناسبی برای ضربه زنی داشت اما یکی دو گام اضافه با توپ برداشت تا زاویه اش تنگ شود و در نهایت با پای چپ ضربه کم رمقی به توپ بزند. با این حال حرکت بشار می تواند باز هم تکرار و خطرساز شود!

دقیقه 42: شوت محکم و پای چپ نورالهی از پشت محوطه جریمه کاشیما به خوبی زده شد و گلر میهمان حسابی به زحمت افتاد. در ریباند هم آدام همتی ضربه محکمی به توپ زد اما راه به جایی نبرد.

نیمه دوم:

دقیقه 47: بعد از شوت بیرانوند، منشا با ضربه سر به علیپور پاس داد که او هم مجددا مهاجم نیجریه‌ای را صاحب توپ کرد ولی تنگ شدن زاویه او و شوتی که زد در اختیار بازیکنان کاشیما آنتلرز قرار گرفت.

دقیقه 49: پاس در عمق میسائو به سوزوکی را بیرانوند قبل از رسیدن به مهاجم کاشیما در اختیار گرفت. 

دقیقه 54: پرسپولیسی ها به خوبی تا پشت محوطه جریمه حریف می آیند اما در ارسال پاس آخر همچنان مشکل دارند. در این صحنه اگر احمد نورالهی یک دویش علیپور را تکمیل می کرد، موقعیت بسیار خوبی برای مهاجم پرسپولیس رقم می خورد اما پاس رو به عقب احمد به بشار داده شد تا شوت بلوکه شده این بازیکن به راحتی در اختیار گلر حریف قرار بگیرد.

دقیقه 64: ارسال خوب همتی از سمت راست داخل محوطه کاشیما فرود آمد و اشتباه در دفع توپ موقعیت مناسبی برای علیپور رقم زد. ضربه غیرقابل پیش بینی علیپور با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه حریف به اوت رفت تا داد و فریاد گلر کاشیما بر سر مدافعانش آنها را به خودشان بیاورد.

دقیقه 74: شایان مصلح از سمت چپ وارد محوطه جریمه کاشیما آنتلرز شد که در برخورد با سوزوکی روی زمین افتاد ولی داور عمانی خطای پنالتی تشخیص نداد.

دقیقه 78: انگار قرار نیست توپهای پرسپولیسی ها توی گل برود!! ارسال دقیق بشار رسن روی سر علیپور فرود آمد و ضربه سر مهاجم پرسپولیس با اختلاف کمی از روی تیر افقی دروازه کاشیما به بیرون رفت.

دقیقه 80: منشا پشت محوطه جریمه کاشیما آنتلرز صاحب توپ شد که شوت او بعد از یک چرخش، از کنار دروازه تیم ژاپنی به بیرون رفت. 

دقیقه 84: ضربه ایستگاهی در بهترین موقعیت برای پرسپولیس بدست آمد که بشار رسن آن را به دیوار دفاعی حریف زد و در برگشت دوئل هوایی گلر کاشیما با شجاع یک کرنر را به پرسپولیسی ها تقدیم کرد.

دقیقه 88: دو سه دقیقه ایست که پرسپولیسی ها با ضربات کرنر و آزاد روی دروازه زاپنی ها هستند اما دریغ که توپ توی گل نمی رود!

2526