رئال مادرید با 214 میلیون یورویی که قرار بود برای خرید امباپه بپردازد چه کرده است؟

رئال مادرید با 214 میلیون یورویی که قرار بود برای خرید امباپه بپردازد چه کرده است؟

سایت رسمی فوتبالی – سایت فوتبال‌لیکس گزارش داده که رئال مادرید قرار بوده 180 میلیون یورو به موناکو بدهد و کیلیان امباپه را خریداری کند. آنها البته برای این کار باید 214 میلیون یورو می‌پرداختند تا پس از کسر مالیات، مبلغ 180 میلیون یورو به موناکو برسد. در نهایت این انتقال انجام نشد و امباپه به پاری سن‌ژرمن رفت.

اما رئال که چنین مبلغ هنگفتی را برای خرید امباپه در اختیار داشته با آن پول چه کرده است؟ بخش زیادی از این پول همچنان در خزانه باشگاه است.

پس از آن که امباپه به پاری سن‌ژرمن رفت، رئال 140.5 میلیون یورو صرف خرید بازیکنان جدید کرد و رودریگو، تیبو کورتوا، آلوارو اودریوزولا، ماریانو و آندری لونین را خرید. وینیسیوس هم در تابستان به رئال اضافه شد، اما باشگاه در بهار پارسال 45 میلیون یورو بابت خرید او پرداخته بود و به این ترتیب امسال مبلغی برای خرید او نداد.

گران‌ترین انتقال رئال مادرید از تابستان سال گذشته تاکنون رودریگو بوده که 45 میلیون یورو هزینه داشته است. البته او در تابستان سال بعد به رئال ملحق می‌شود. 

رئال البته از پارسال تاکنون هم 196 میلیون یورو از فروش بازیکنانش به دست آورده است. کریستیانو رونالدو (100 میلیون یورو)، آلوارو موراتا (66 میلیون یورو)، و دانیلو (30 میلیون یورو) به یوونتوس، چلسی و منچسترسیتی فروخته شدند. 

به این ترتیب رئال حالا 55.5 میلیون یورو بیشتر از زمانی دارد که برای خرید امباپه وارد عمل شده بود. این مبلغ را می‌توان به 214 میلیون یورویی که آنها برای خرید امباپه کنار گذاشته بودند اضافه کرد. پس رئال 269.5 میلیون یورو در اختیار دارد.

8444