دکو: گواردیولا در بارسلونا شانس داشت؛ ذهنیت قهرمانی بارسلونا در دوران ریکارد شکل گرفت

دکو: گواردیولا در بارسلونا شانس داشت؛ ذهنیت قهرمانی بارسلونا در دوران ریکارد شکل گرفت

سایت رسمی فوتبالی – دکو، هافبک سابق بارسلونا گفته پپ گواردیولا در بارسلونا خوش‌شانس بود چون تیمی برنده را به ارث برده بود.

این بازیکن سابق تیم ملی پرتغال در سال‌های 2004 تا 2008 برای بارسلونا بازی کرد، زمانی که فرانک ریکارد بارسا را به اوج برگرداند.

باشگاه در سال‌های 2004 تا 2006 سه بار پیاپی فاتح لالیگا شد و اولین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان پس از سال 1992 را هم تجربه کرد. دکو می‌گوید پایه‌های موفقیت بارسلونا در آن سال‌ها بنا نهاده شد: «یادم هست زمانی که به بارسا آمدم، مردم دیوانه این بودند که تیم قهرمانی به دست بیاورد، حتی شده جام حذفی. ما توانستیم آن روند منفی را معکوس کنیم و باشگاه توانست به‌صورت مداوم پیروز شود. اگر آن پایه‌ها نبودند، حالا همان‌طور درباره تیم قهرمان پاریس (2006) صحبت می‌کردیم که زمانی درباره تیم قهرمان در ویمبلی 1992 صحبت می‌شد.

پس از ما بارسا شانس داشت که سه چیز را در کنار هم داشته باشد: یک مربی جوان با ایده‌های جدید، بهترین بازیکن تاریخ، و بهترین نسل بازیکنان فوتبال که دقیقا در بارسلونا متولد شده بودند. البته شانس هم نبود، بلکه تلاش باشگاه بود. اما ما کار را شروع کردیم و معیارها را بسیار بالا بردیم.»

8444