رئال مادرید با آدیداس قرارداد یک میلیارد و صد میلیون یورویی امضا می‌کند

رئال مادرید با آدیداس قرارداد یک میلیارد و صد میلیون یورویی امضا می‌کند

سایت رسمی فوتبالی – رئال مادرید در داخل میدان در بحران بوده و همین باعث اخراج جولن لوپتگی شده است. اما آنها از نظر تجاری در بهترین وضعیت خود هستند.

بودجه فصل 18-2017 باشگاه 751 میلیون یورو بوده که 11 درصد بیشتر از فصل پیش است. همچنین انتظار می‌رود درآمد رئال مادرید به 305.24 میلیون یورو در فصل جاری برسد. 

حالا خبر رسیده که قراردادی که رئال مادرید با آدیداس امضا خواهد کرد ده‌ساله و به ارزش یک میلیارد و صد میلیون یورو خواهد بود. این قراردادی فوق‌العاده در ورزش اروپا است و باعث می‌شود که کیت رئال گران‌ترین پیراهن باشگاه‌ها شود.

به این ترتیب، رئال مادرید سالانه 110 میلیون یورو از آدیداس پول خواهد گرفت و بسته به میزان فروش پیراهن، این مبلغ می‌تواند به 150 میلیون یورو هم افزایش پیدا کند. این در حالی است که رئال در حال حاضر سالانه 52 میلیون یورو از آدیداس می‌گیرد.

این در حالی است که نایکی در NBA پیراهن هر 21 تیم را تولید می‌کند و در مجموع، در طول هشت سال، به آنها یک میلیارد دلار می‌دهد. این یعنی مبلغی که نایکی به تمامی تیم‌ها در یک فصل پرداخت می‌کند برابر با مبلغی خواهد بود که آدیداس برای یک فصل به رئال می‌دهد.

هواپیمایی امارات که اسپانسر اصلی پیراهن رئال است سالانه 70 میلیون یورو به این باشگاه می‌دهد که بیشتر از 55 میلیون یورویی است که راکوتن به بارسلونا و شورولت به منچستریونایتد می‌پردازند.

رئال از سال 1998 تاکنون پیراهن آدیداس را به تن داشته است.

8444