کاشیما آنتلرز ژاپن ۲ - پرسپولیس ایران صفر / تلفات پرسپولیس در ژاپن!

کاشیما آنتلرز ژاپن ۲ - پرسپولیس ایران صفر / تلفات پرسپولیس در ژاپن!

وبسایت رسمی فوتبالی- دو تیم کاشیما آنتلرز و پرسپولیس پیکار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا را در ژاپن برگزار کردند.

دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 از ساعت 9 و 30 دقیقه بین کاشیما آنتلرز و پرسپولیس در ورزشگاه کاشیما ساکر آغاز شد که در پایان کاشیما موفق شد با نتیجه 2 بر صفر مقابل میهمانش به پیروزی برسد.

این پیکار دو روی متفاوت برای دو تیم داشت. در نیمه اول پرسپولیس حریف خود را در ورزشگاه اختصاصی آنها تحت تاثیر قرار دارد و 3 بار تا آستانه گل زدن پیش رفت. شاید همین موضوع باعث شد تا انرژی زیادی از پرسپولیسی ها در نیمه اول از دست برود. نکته عجیب این بود که برای اولین بار می دیدیم پرسپولیس آن هم در خانه حریف روی به بازی هجومی آورده و این در شرایطی بود که بازی بدون گل پیگیری می شد.

با این حال در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و این کاشیما بود که صاحب توپ و میدان شد. بازی تکضرب تیم ژاپنی در یک سوم دفاعی پرسپولیس بارها نظم دفاع قدرتمند این تیم را بهم زد و دو بار کافی بود تا مهاجمان لژیونر کاشیما با نهایت حرفه ای گری ضربات غیرقابل کنترلی را روانه دروازه بیرانوند کنند.

اما پایان بازی اتفاق تلخ دیگری برای پرسپولیس رقم خورد و سیامک نعمتی که یک کارت زرد داشت در دقایق تلف شده بازی با بازیکن حریف درگیر شد و داور چینی هم که قبلا یکبار در مسابقات دیگر پرسپولیس کمال کامیابی نیا را اخراج کرده بود، بار دیگر قاطعیت خود را نشان داد و کارت زرد دوم و نهایتا کارت قرمز را به سیامک نشان داد.

در مجموع اینکه پرسپولیس نشان داد توانایی بردن این تیم را دارد و اگر در بازی برگشت هوشیارانه بازی کند قادر به جبران نتیجه 2 بر صفر خواهد بود. از طرفی تیم ژاپنی هم سختکوشی خود را در این بازی نشان دادو قطعا با یک استراتژی متفاوت در جهنم آزادی پای به میدان خواهد گذاشت.

شنبه 12 آبان ماه 1397

ژاپن، ورزشگاه کاشیما ساکر، ساعت 09:30 

بازی رفت از فینال لیگ قهرمانان آسیا 17-2018

داور: فو مینگ از چین

کارت:

کارت زرد: هیروکی آبه دقیقه ۹ از کاشیما

کارت زرد: سیامک نعمتی دقیقه ۶۲ از پرسپولیس

کارت زرد: شجاع خلیل زاده دقیقه 72 از پرسپولیس

کارت قرمز: سیامک نعمتی دقیقه 91 از پرسپولیس

ترکیب کاشیما آنتلرز: کوون سونتائه ، شوجی گن ، لئو سیلوا، دوی شوما( 80 - ریوتا ناگاکی)  ، یوما سوزوکی، شوتو یاماموتو، سرجینیو ( 90 - تاکشی کاناموری) ، کنتو میسائو، نیشی دیاگو، هیروکی آبه (68 - کوکی آنزای ) و جونگ سئونگهیون. 

سرمربی: گو ایوا

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شایان مصلح، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی ( 72- امید عالیشاه)، بشار رسن، سیامک نعمتی، علی علیپور و گادوین منشا.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

گل:

گل اول برای کاشیما دقیقه ۵۸ لئو سیلوا:

ژاپنی‌ها در نیمه دوم با بازی تکضرب متفاوت از نیمه اول نشان دادند. سیلوا حرکت را خودش شروع کرد و در نهایت هم با شوت زمینی پای چپ توپ را به گوشه راست دروازه بیرانوند فرستاد. در این صحنه بازیکنان کاشیما با پاسکاری تکضرب و سرعتی پشت محوطه جریمه پرسپولیس، تمرکز را از مدافعین این تیم گرفتند.

گل دوم برای کاشیما دقیقه ۶۹ سرجینیو:

باز هم هجوم تیم ژاپنی و بازی تکضرب در پشت محوطه جریمه پرسپولیس منجر به گل دوم ژاپنی‌ها شد. در این گل، اشتباه در جایگیری مدافعان پرسپولیس و هوشمندی پاس دهنده و ضربه آخر حرفه ای بازیکن لژیونر کاشیما منجر به گل دوم کاشیما شد. 

دقایق حساس:

دقیقه 4: بهترین فرصت گلزنی برای پرسپولیس و علیپور! ارسال سیامک نعمتی از سمت راست از روی سر منشا رد شد تا با غفلت مدافعان کاشیما توپ روی پای علیپور جفت و جور شود. ضربه چکشی علیپور در عین ناباوری به صورت بازیکن حریف برخورد کرد و توپ از چند قدمی خط دروازه به کرنر رفت! این در شرایطی بود که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به هند مدافع کاشیما داشتند!

دقیقه 7: پرسپولیس دست بردار نیست! ضربه کاشته را احمد نور الهی از سمت چپ زد و کوون سونتائه گلر حریف توپ را از زیر طاق دروازه با نوک انگشتانش به کرنر فرستاد.

دقیقه 11: مدافع ژاپنی با یک کارت یک گل برای تیمش خرید!! ضد حمله برق آسای پرسپولیسی ها توپ را در زمین حریف به بشار رسن رساند. بشار توپ را پیش انداخت و در موقعیت 2 به یک به اتفاق منشا آهنگ دروازه تیم ژاپنی را کردند. ثانیه ای دیگر کافی بود تا بشار با یک پاس عمقی و ساده، منشا را با گلر حریف تک به تک کند اما مدافع کاشیما آشکارا پیراهن بشار را گرفت و او را متوقف کرد. فو مینگ داور چینی بی درنگ به بازیکن خطاکار کارت زرد نشان داد. در این صحنه شجاع برای اعتراض جلو آمد و اعتقاد داشت داور باید کارت قرمزش را بیرون می آورد.

دقیقه ۲۰: ورود یک جیمی جامپ با پرچم ایران!! در این لحظه از بازی که توپ پشت محوطه جریمه پرسپولیس بود، ناگهان یک جیمی جامپ با پیراهن سفید و پرچم ایران وارد زمین شد و با خیالی آسوده از کنار داور بازی رد شد و به سمت مرکز زمین رفت. مأمورین امنیتی این شخص را دستگیر کردند و به بیرون زمین بردند.

دقیقه۲۴: اولین موقعیت نصفه و نیمه کاشیما! ارسال بلند با ضربه سر بازیکن کاشیما در گوشه شش قدم به سوزوکی یار همدسته اش رسید تا ضربه چکشی و محکم مهاجم حریف به طرز خطرناکی از کنار دروازه به اوت برود.

دقیقه ۳۱: شجاع ،شجاعانه دروازه تیمش را نجات داد! ضدحمله تیم ژاپنی با پاس عمقی سوزوکی روبرو شد و در عین ناباوری هیون می رفت که با بیرانوند تک به تک شود. اما شجاع که دست آنها را خوانده بود خودش را مقابل مهاجم حریف رساند و با بستن تکلی بلند، شوت مهاجم کاشیما را بلوکه کرد. این موقعیت روی خط طولی محوطه جریمه دروازه پرسپولیس ایجاد شد.

دقیقه ۴۱: ارسال سرجینیو از سمت چپ محوطه جریمه پرسپولیس روی سر آبه نشست تا این بازیکن با ضربه هد قصد دروازه بیرانوند را بکند. اما توپ با فاصله به خارج رفت. در این صحنه شجاع نتوانست ضربه سر اول را بزند!

دقیقه ۴۴: شوت احمد نوراللهی از فاصله دور نواخته شد و با فاصله از روی دروازه به اوت رفت.

نیمه دوم:

دقیقه ۴۸: ژاپنی ها نیمه دوم را متفاوت با نیمه اول شروع کردند!! پاسکاری تیم حریف که از نیمه خودی شروع شد به سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس رفت و ارسال عرضی مدافع کناری راست کاشیما، در نهایت منجر به فضای مناسبی برای شوتزنی در داخل محوطه جریمه میهمان شد. ضربه شوت مهاجم کاشیما با فاصله به اوت رفت.

دقیقه ۶۰: چند دقیقه بعد از گل اول، باز هم کاشیما دست به حمله زد و توپ را به محوطه جریمه پرسپولیس کشاند. در این صحنه آفسایدگیری میلیمتری سیدجلال به داد پرسپولیس رسید وگرنه گل دوم میزبان از سوی داور رد نمی شد!

دقیقه ۶۵: ضربه خطرناک سر از احمد نوراللهی در اختیار گلر کاشیما قرار گرفت. هرچند که پرچم کمم داور پیش از ضربه احمد بالا رفته بود.

2526