این مهاجم آرژانتینی آماری بهتر از لیونل مسی دارد!

این مهاجم آرژانتینی آماری بهتر از لیونل مسی دارد!

سایت رسمی فوتبالی – زمانی که فصل آغاز شد، آخرین چیزی که امیلیانو سالا به آن فکر می‌کرد این بود که با لیونل مسی مقایسه شود. سالا حتی در برنامه‌های میگل کاردوسو، مربی وقت نانت هم جایی نداشت تا این که ناگهان روی فرم آمد. البته درخشش او مانع اخراج کاردوسو، تنها پس از دو ماه مربی‌گری در نانت نشد، اما در هر حال باعث شد که این بازیکن 28ساله در دید همه قرار بگیرد.

او در این فصل در لیگ فرانسه هشت گل زده و در پنج لیگ اصلی اروپا، تنها کیلیان امباپه از پاری سن‌ژرمن و کریشتوف پیاتک از جنوا بیشتر از او گل زده‌اند. در میان بازیکنانی که دست کم پنج گل زده‌اند، او از نظر تعداد گل در دقیقه تنها از امباپه، لوکا یوویچ و پاکو آلکاسر پایین‌تر است، و حتی از لیونل مسی هم بالاتر است.

سالا می‌گوید: «این خبر خوبی است. این برای من خاص است. من دیده‌ بودم که امباپه هر 55 دقیقه یک گل زده، اما ندیده بودم که آمار من برتر از مسی است. حالا واقعا باید تلاش کنم!»

حالا وحید هلیلوجیچ مربی نانت شده و او هم درخشش بسیاری دارد. سالا با هت‌تریک مقابل تولوز اولین هت‌تریک تاریخ فوتبالش را تجربه کرد. او در تمامی رقابت‌ها در 11 بازی 9 گل زده است و به این ترتیب هر 75 دقیقه یک گل به ثمر رسانده است.

8444