تبرئه مهاجم سابق ایتالیا از ارتباط با مافیا

تبرئه مهاجم سابق ایتالیا از ارتباط با مافیا

به گزارش "ورزش سه"، در جریان این دادگاه که به اتهام ارتباط با مافیای 150 نفر رسیدگی می‌کرد ویچنزو یاکوئینتا مهاجم سابق اودینزه و یوونتوس به 2 سال حبس و پدرش جوزپه به 19 سال زندان محکوم شدند. یاکوئینتا به دلیل تملک سلاح غیرقانونی مجرم شناخته شد ولی قاضی دادگاه او را از اتهام عضویت در اندرانگتا قدرتمندرین شبکه‌ی جرایم سازمان‌یافته‌ی ایتالیا که در منطقه‌ی کالابریا فعالیت می‌کند تبرئه کرد. 

اما قاضی حکم کرد که پدر یاکوئینتا با مافیا ارتباط داشته و باید به این جرم محکوم شود. در این پرونده چیزی نزدیک به 120 نفر دیگر هم به این جرم محکوم شدند. وکلای یاکوئینتا و پدرش می‌گویند علیه این حکم دادگاه تقاضای تجدیدنظر خواهند کرد و یاکوئینتا بعد از اعلام حکم دادگاه اعلام کرد که همه‌‌ی اتهام‌های وارده را به شدت تکذیب می‌کند. 

یاکوئینتا بعد از ترک سالن دادگاه به خبرنگاران گفت:" آنها به خاطر هیچ و پوچ زندگی من را نابود کردند فقط به خاطر اینکه اهل کالابریا هستم. ما هیچ کاری نکرده‌ایم و هیچ ارتباطی با اندرانگتا نداریم. دارم مثل سگ زجر می‌کشم ... به خاطر هیچ و پوچ".

کسانی که از سوی دادگاه حکم محکومیت دریافت کرده‌اند می‌توانند تقاضای تجدیدنظر کنند و حتی اگر محکومیت آنها در نهایت تایید شود بعید به نظر می‌رسد یاکوئیتا به خاطر جرمی که در این دادگاه بدوی به آن محکوم شده واقعاً به زندان فرستاده شود. 

یاکوئینتا در گذشته بازیکن یوونتوس شده و در سال 2006 که ایتالیا جام جهانی را فتح کرد در تیم ملی حضور داشته. دادگاه حکم کرد که یاکوئینتا دو تپانچه را به صورت غیرقانونی به پدرش تحویل داده آنهم در حالی که پدرش آن زمان از طرف دادگاه با محرومیت روبرو بوده و حق تملک سلاح گرم را نداشته. یاکوئینتا در دادگاه اعلام کرده که چون پدرش در آستانه‌ی جابجایی خانه‌اش بوده آن سلاحها را برای حفظ امنیت او در اختیارش قرار داده است. 

اندرانگتا مافیایی است که در 10 سال گذشته رشد بسیار گسترده‌ای داشته و در قاچاق کوکائین و دیگر مواد مخدر از آمریکای جنوبی به اروپا فعالیت دارد.