تلاش اینفانتینو برای افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی 2022

تلاش اینفانتینو برای افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی 2022

سایت رسمی فوتبالی - اینفانتینو، رییس فیفا، می گوید که هیئت رییسه این سازمان احتمال افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی 2022 قطر را بررسی می کنند.

به گزارش فوتبالی، اینفانتینو همچنین مدعی شد که فیفا اشتراک حق میزبانی را در صورت افزایش تعداد تیم ها با سایر کشورهای این منطقه بررسی می کند. فیفا در ابتدای سال جاری تصمیم گرفت که تعداد تیم های حاضر در جام جهانی 2026 به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک را از 32 تیم به 48 تیم افزایش دهد. رییس فدراسیون جهانی فوتبال در گردهمایی سالانه کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شد: " ما تصمیم گرفتیم که تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی را از 32 به 48 تیم افزایش دهیم و این اتفاق در جام جهانی 2026 رخ خواهد داد. آیا در سال 2022 نیز این اتفاق رخ می دهد؟ ما در حال بررسی این موضوع هستیم. اگر ممکن باشد چرا که نه؟ "

اینفانتینو مدعی شد که افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی سهمیه آسیا را از 4.5 تیم به 8.5 تیم می رساند. قطع که تنها 2.5 میلیون جمعیت دارد در سال 2010 حق میزبانی رقابت های جام جهانی را دریافت کرد و از آن زمان در حال برنامه ریزی برای برگزاری این رقابت ها با 32 تیم است. اینتفانتینو می داند که افزایش تعداد تیم ها نیاز به همکاری سایر کشورهای منطقه دارد. او اظهار داشت: " باید ببینم این کار عملی است یا خیر. ما با دوستان قطری خود و دوستان زیاد دیگری که در منطقه داریم صحبت می کنیم و امیدوارم که این اتفاق رخ دهد. اگر رخ نداد هم ما تلاشمان را کردیم. ما همیشه باید تلاش کنیم تا شرایط بهتری را ایجاد کنیم. "

1070