سولاری فقط 4 بازی سرمربی مادرید است

سولاری  فقط 4 بازی سرمربی مادرید  است

به گزارش "ورزش سه"، او که 42 سال دارد، 5 سال به عنوان بازیکن در رئال بازی کرد و حالا از تیم دوم رئال به تیم اصلی منتقل شده تا جای خالی خولن لوپتگی را که شب گذشته اخراج شد، به عنوان مربی موقت پر کند. رئال که در تابستان رونالدو را به فروش رساند، به جای او جانشین مناسبی جذب نکرد و این موضوع برای تیم لوپتگی دردسرساز شد، تا جایی که انها در نوکمپ 5-1 شکست خورده و در نهایت نامه اخراج لوپتگی صادر شد. ولی هافبک سابق رئال مادرید کیست و چه مدت روی نیمکت رئال خواهد نشست؟

سانتیاگو سولاری کیست؟

سولاری در سال 1976 در آرژانتین به دنیا آمده و فوتبالش را در کالج ریچارد استاکتون در آمریکا آغاز کرده است. پس از بازگشت به آرژانتین، او یک دوره در نولز اولد بویز و رناتو سزارینی سپری کرد و فوتبال حرفه ای را در سال 1996 و به همراه ریورپلاته آغاز کرد.

سه سال بعد، او راهی اتلتیکو مادرید شد و سپس به تیم رویاهایش یعنی رئال مادرید پیوست. او 208 بازی برای رئال انجام داد و در فینال چمپیونزلیگ فصل 02-2001 که رئال ، لورکوزن را شکست داد، 90 دقیقه بازی کرد. او پس از رئال، یک دوره در اینتر حضور داشت و سپس راهی تیم‌های لورنزو، آتلانته و پنارول شد و در مجموع با 11 بازی ملی از میادین فوتبال خداحافظی کرد.

اما این پایان کار سولاری در فوتبال نبود و او در سال 2013، هدایت یکی از تیم‌های پایه رئال مادرید را برعهده گرفت. او در فصل 17-2016، هدایت رئال مادرید کاستیا را برعهده گرفت که در دسته سوم اسپانیا حضور دارد و حالا به عنوان مربی موقت، روی نیمکت رئال مادرید خواهد نشست.

سولاری چه مدت روی نیمکت رئال می‌نشیند؟

رئال دو هفته فرصت دارد که سرمربی جدید خود را معرفی کند. طبق قوانین فدراسیون اسپانیا، رئال در طول دو هفته آینده موظف است که مربی جدید خود را معرفی کند، در غیر این صورت با مجازات روبرو خواهد شد. بند 160 قوانین کلی فدراسیون اسپانیا به شرح زیر است:

1- اگر پس از شروع رقابت های لالیگا، تغییری در کادر مربی گری انجام شود، باشگاه موظف است مربی که مدرک کافی برای سرمربی گری در لالیگا دارد را طی دو هفته معرفی کند.

2- عدم رعایت بند 1، پرونده باشگاه را به کمیته انضباطی خواهد فرستاد و فدراسیون با توجه به شرایط، باشگاه را جریمه خواهد کرد.

بدین ترتیب، سولاری نهایتا می‌تواند 4 بازی هدایت رئال را برعهده داشته باشد که از بازی روز چهارشنبه مقابل ملیا در کوپا دل ری آغاز خواهد شد. سپس رئال در لالیگا به مصاف رئال وایادولید خواهد رفت و پس از آن، راهی جمهوری چک خواهد شد تا به مصاف ویکتوریا پلژن در چمپیونزلیگ برود. آخرین دیداری که سولاری می‌تواند روی نیمکت رئال بنشیند، دیدار با سلتاویگو است که پیش از دیدارهای ملی برگزار خواهد شد.

سرمربی بعدی رئال چه کسی خواهد بود؟

رئال مادرید در حال حاضر در حال مذاکره با کونته است ولی گزینه های دیگری نیز ممکن است در میان باشند.

سرمربی ایتالیایی تمایل بسیاری به حضور در سانتیاگو برنابئو دارد ولی گفته می‌شود در این میان اختلافاتی وجود دارد که مانع حضور او در رئال شده است. کونته از رئال تضمین هایی درباره ماندنش در تیم و اختیارات خواسته که به خیلی با تمایلات باشگاه هماهنگ نبوده است. همچنین گفته می‌شود سرخیو راموس نیز در این میان از باشگاه درخواست کرده قید کونته را بزند و سراغ سرمربی دیگری برود که همین موضوع نیز شایعات در مورد حضور او را کمرنگ کرده است.

همچنین رئال برای اینکه بتواند کونته را جذب کند، باید 10 میلیون یورو به چلسی بپردازد و این موضوع نیز یکی دیگر از عوامل پیچیده شدن اوضاع بوده است.

کونته 3 قهرمانی سری آ با یوونتوس کسب کرد و در لیگ برتر نیز با چلسی قهرمان شد. اگر رئال با کونته به توافق نرسد، سولاری احتمالا تا پایان فصل به عنوان سرمربی رئال انتخاب خواهد شد.

گزینه های دیگر رئال اما مائوریسیو پوچتینو، سرمربی تاتنهام است که قراردادی 5 ساله با این باشگاه لندنی امضا کرده است و رئال در تابستان نیز برای جذب او تلاش کرد ولی ناکام بود. با این حال جذب او در این مقطع از فصل غیرممکن خواهد بود.

آرسن ونگر نیز که در تابستان همکاری با آرسنال را خاتمه داد، دیگر گزینه رئال مادرید است. همچنین یواخیم لوو که شرایط مناسبی در تیم ملی آلمان ندارد، می‌تواند یکی دیگر از گزینه های هدایت رئال مادرید باشد.

روبرتو مارتینز، سرمربی تیم ملی بلژیک نیز که نتایج خوبی با این تیم در جام جهانی کسب کرد، می‌تواند یکی از جانشینان مناسب برای لوپتگی باشد و خورخه والدانو نیز او را گزینه خوبی برای سرمربی گری در رئال دانست.

لوپتگی در طول چند ماه اخیر، هم هدایت تیم ملی اسپانیا را به خاطر رئال از دست داد و حالا نیمکت رئال مادرید را به خاطر نتایج ضعیفی که کسب کرده از دست داد. با وجود تعلل باشگاه در صدور حکم اخراج، در نهایت پس از 24 ساعت با بیانیه ای که رئال منتشر کرد، لوپتگی از نیمکت رئال اخراج شد و به نظر می‌رسد کسی از این بابت ناراحت نیست. حال سپیدپوشان منتظرند تا با معرفی سرمربی جدید، تیم را دوباره احیا کرده و دورانی مثل دوران زیدان را بار دیگر رقم بزنند، اگر چه که بدون حضور رونالدو در رئال، کار بسیار سختی پیش روی سپیدپوشان خواهد بود.