لوپتگی بازنده ترین بازنده دنیا: 2 اخراج در عرض 4 ماه

لوپتگی بازنده ترین بازنده دنیا: 2 اخراج در عرض 4 ماه

سایت رسمی فوتبالی- جولن لوپتگی سرمربی اسبق رئال مادرید، 4 ماه و نیم پیش سرمربی تیم ملی اسپانیا بود. درآستانه آغاز جام جهانی 2018 ، به دلیل انتشار خبر توافق او با باشگاه مادریدی برای دردست گرفتن هدایت این تیم، لوپتگی از سمت سرمربیگری لاروخا اخراج شد. حالا و با گذشت تنها 138 روز این بار فلورنتینو پرس رئیس باشگاه مادریدی تصمیم به برکناری او گرفت تا لوپتگی برای دومین بار در 4 ماه اخیر طعم تلخ اخراج را بچشد.

رئال زیرنظر لوپتگی شروع متزلزی در رقابت های این فصل داشت. تیمش در پنج بازی اخیر در لالیگا لغزشهای پی در پی داشت و از 15 امتیاز ممکن تنها 1 امتیاز کسب کرده بود. حالا رئال در فاصله 7 امتیازی بارسلونای صدرنشین دررده نهم جدول لالیگا قرار گرفته است.

باخت رئال مقابل بارسلونا نقطه پایانی بر کار لوپتگی درباشگاه مادریدی بود. قبل از وقفه برگزاری بازیهای ملی رئال در 4 بازی متوالی اش در لالیگا موفق به برد و حتی گلزنی نشده بود و این اتفاقی نادر در تاریخ مدرن باشگاه مادریدی به حساب می آمد. باخت مقابل لوانته به منزله تیر خلاصی برپیکره لوپتگی بود ولی اوضاع حساس بازیها باعث شد تا لوپتگی یک هفته دیگر در سمتش باقی بماند و در نوکمپ روی نیمکت مربیگری کهکشانی ها بنشیند.

اما دراین موعد حساس و در بازی رئال مادرید مقابل بارسلونا در نوکمپ هم تیم لوپتگی نتوانست به امتیاز برسد. این درحالی بود که برد دراین بازی می توانست اوضاع را تغییر دهد. اما رئال در نوکمپ غرق شد تا فاصله اش با بارسای صدرنشین به 7 امتیاز برسد وبدتر از همه نمایش ناامید کننده کهکشانی ها در نوکمپ بود.

جولن لوپتگی در روز 14 ژوئن سال 2018 و دو روز بعد اعلام خبر انتصابش به عنوان سرمربی تیم مادریدی و تنها یک روز بعد از اخراجش از سمت سرمربیگری تیم ملی اسپانیا درورزشگاه برنابئو مراسم معارفه اش را برگزار کرد. انتصاب او به سمت سرمربیگری رئال باعث بروز اختلافاتی میان باشگاه مادریدی و فدراسیون فوتبال اسپانیا شد. اما حالا اعتماد سران باشگاه مادریدی به او خیلی سریع به ناامیدی تبدیل شد.


زندگی لوپتگی در طول این 4ماه دستخوش تغییرات زیادی شد. از بیانیه ای رسمی که نام او را به عنوان جانشین زیدان بعد از اتمام جام جهانی 2018 معرفی می کرد تا ناامیدی های پی درپی با رئال و نهایتا اخراجش از سمت سرمربیگری تیم مادریدی.

4ماه پیش او در کراسنودار روسیه و درآستانه آغاز جام جهانی خبر برکناری اش توسط روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را شنید و همین خبر کاروان لاروخا را در شوکی عجیب فرو برد. و حالا وباگذشت 4 ماه بعد از ناکامی تیمش در نوکمپ، پرس حکم اخراجش را امضا کرد.

حالا او سرمربی است که زودتر از هرسرمربی دیگری حکم اخراجش را از پرس دریافت کرده. تا پیش از این، رافا بنیتس که از ابتدای فصل تا 4 ژانویه هدایت رئال را در دست داشت، دراین راستا نفر اول بود و نفر دوم هم لوگزمبورگو بود که در روز 5 دسامبر اخراج شده بود.

اما این بار صبر پرس زودتر از سایر موارد به سر آمد و درفاصله 4 ماه از آغاز رقابتهای این فصل،او با لوپتگی خداحافظی کرد تا دومین حسرت لوپتگی درسال 2018 رقم بخورد: اول حسرت مربیگری در جام جهانی با اسپانیا و سپس حسرت موفقیت با رئال مادرید.

 6363