لوپتگی وبدترین شروع یک سرمربی دررئال مادرید در 50 سال اخیر

لوپتگی وبدترین شروع یک سرمربی دررئال مادرید در 50 سال اخیر

سایت رسمی فوتبالی- طبق آمار، جولن لوپتگی یکی از پنج سرمربی ای است که بدترین شروع را در تاریخ باشگاه رئال مادرید داشته اند. این سرمربی جوان اسپانیایی با 4 برد، دو تساوی و 4 باخت و کسب تنها 14 امتیاز در پایان هفته دهم لالیگا، شروع خیلی ضعیفی با تیم مادریدی داشته و یکی از پنج سرمربی ای است که بدترین شروع را در تاریخ باشگاه مادریدی داشته اند. قبل از لوپتگی نام کئیرانته با 4 برد، یک تساوی و 5 باخت دیده می شود. انسیناس با 3برد، 4 تساوی و 3 باخت، کیپینگ با 3 برد، 3 تساوی و 4 باخت و هرتزکا با 3 برد، 3 تساوی و 4 باخت جزو دیگر سرمربیانی هستند که شروع بسیار ضعیفی با رئال در لالیگا داشته اند و همه این سرمربیان متعلق به دست کم 50 سال قبل هستند.

تنها 5 سرمربی در تاریخ باشگاه رئال مادرید هستند که در 14 بازی ابتدایی تیمشان در لالیگا، شش باخت داشته اند. آخرین نفر لوئیس مولونی بود که در سال 1974 هدایت تیم مادریدی را در دست داشت و تیمش در 14 بازی به 7 برد و 7 باخت دست یافته بود.

باخت 1-5 رئال مقابل بارسلونا، چهارمین بار درکارنامه مربیگری لوپتگی بود که تیمش 5 گل از تیم حریف دریافت کرده. او در 211 بازی رسمی مربیگری کرده و سخت ترین باخت او در طول دوران حضورش روی نیمکت مربیگری پورتو رقم خورد که تیمش در دیداری خارج از خانه 1-6 مغلوب بایرن مونیخ شده بود.

آمار ضعیفی که رئال مادرید با لوپتگی رقم زده، یکی از بدترین آمارها در تاریخ باشگاه مادریدی است. این تیم دررده نهم جدول قرار دارد و از 15 امتیازی که می توانست در بازیهای اخیرش در لالیگا کسب کند تنها یک امتیاز گرفته. رئال حالا 7 امتیاز با بارسای صدرنشین فاصله دارد و رده نهم جایگاه مناسبی برای این تیم پرافتخار نیست.

این ضعیف ترین روند تیم مادریدی از سال 2009 به بعد است. آنها در 5 بازی متوالی در لالیگا موفق به برد نشده اند و آخرین باری که شاهد این اتفاق بودیم، فصل پایانی با خوانده راموس بود. فاجعه ای که دقیقا از باخت 6-2 مقابل بارسلونا در برنابئو آغاز شد. حالا واین بار هم دوباره بارسلونا سد راه مادریدی ها شد و آنها در بحرانی که در آن قرار داشتند، غرق کرد.

البته این تنها رکورد منفی لوپتگی با رئال نیست. هشت ساعت ناکامی در گلزنی هم از ذهن دوستداران تیم مادریدی پاک نخواهد شد.این رکورد منفی را یک گل شکست که درنهایت به کار مادریدی ها نیامد و به رغم به ثمر رسیدن این گل، رئال مغلوب لوانته شد.

این چهارمین بار در طول تاریخ است که رئال در هفته دهم لالیگا در جایگاهی پائین تر از رده هشتم جای گرفته و دفعات قبل در فصول 2-2001، 00-1999 و 3-1942 بودند. به علاوه این چهارمین باری است که این تیم بدون تفاضل گل مثبت، هفته دهم لالیگا را به پایان می برد. رئالی ها تا به اینجای فصل 14 گل زده اند و 14 گل هم دریافت کرده اند.

آمار و ارقام این تیم دراین فصل به نحوی بوده که قاطعانه می توان لوپتگی را یکی از بدترین سرمربیان تاریخ رئال دانست و در نتیجه برکناری او اتفاقی کاملا طبیعی و منطقی به نظر می رسد.


6363