مخالفت رسمی فیفا با انجام بازی های لالیگا در آمریکا

مخالفت رسمی فیفا با انجام بازی های لالیگا در آمریکا

به گزارش "ورزش سه"، چندی پیش بود که خاویر تباس، رئیس لالیگا در پی توافق با یک کمپانی چند ملیتی خبر از برگزاری یک بازی لالیگا در آمریکا یا کانادا تا 15 سال آینده داد. 

سپس رایزنی های او با مدیران باشگاه های حاضر در لالیگا شروع شد و او توانست رضایت بارسلونا و خیرونا، دو باشگاه ایالت کاتالونیا را جلب کند. قرار بر این شد که بازی این دو تیم در ژانویه 2019 به جای ورزشگاه مونتولیوی خیرونا در شهر میامی آمریکا برگزار شود. 

این تصمیم با مخالف جدی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، فیفا و نیز باشگاه رئال مادرید مواجه شد. رئالی ها معتقد بودند که عدالت در لالیگا با برگزاری اینچنین بازی هایی از میان خواهد رفت و بهتر است خیرونا در حضور هوادارانش به مصاف بارسا برود.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا که پیش از این نیز مخالفت ضمنی خود را اعلام کرده بود، امروز در نشستی خبری رسما عنوان داشت که موضوع برگزاری بازی های لالیگا در آمریکا مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت با آن مخالفت شده است. به این ترتیب فیفا مجوز برگزاری این بازی را صادر نخواهد کرد. اینفانتینو همچنین اضافه کرد که بازی های لیگ های داخلی باید در همان کشور برگزار شوند.