چرا لوپتگی در رئال دچار مشکل شد؟

چرا لوپتگی در رئال دچار مشکل شد؟

سایت رسمی فوتبالی – رئال مادرید تنها سه ماه پس از انتصاب جولن لوپتگی در اندیشه اخراج او است. دیدار یکشنبه برابر بارسلونا سرنوشت او را مشخص خواهد کرد.

زمانی که لوپتگی اعلام کرد پس از جام جهانی مربی رئال می‌شود، اتحادیه فوتبال اسپانیا او را اخراج کرد و نگذاشت که او مربی این تیم در جام جهانی باشد. اولین بازی رسمی لوپتگی با رئال هم در سوپرجام اروپا بود که اتلتیکو مادرید این بازی را چهار بر دو برد.

مادرید پس از پنج بازی بدون برد، سرانجام مقابل ویکتوریا پلزن به پیروزی رسید، اما لوپتگی در صورت شکست مقابل بارسلونا احتمالا اخراج خواهد شد.

اما چه شد که این مربی 52ساله در رئال به مشکل برخورد؟

نبود یک ستاره

کریستیانو رونالدو و گرث بیل بلافاصله پس از فینال لیگ قهرمانان گفتند که شاید از رئال مادرید بروند. رونالدو اندکی پیش از آمدن لوپتگی از رئال جدا شد و به این ترتیب، رئال ستاره بزرگش را در خط حمله از دست داد.

بیل در ابتدا درخشید، اما دوباره دچار مشکل مصدومیت و آمادگی شد و به این ترتیب لوپتگی در خط حمله به مشکل برخورد. ایسکو هم مجبور شد به دلیل مشکل آپاندیس زیر تیغ جراحان برود.

بازیکنان ناکام

کیلور ناباس و کریم بنزما در تیم زین‌الدین زیدان محبوب بودند، هرچند که همیشه عالی بازی نمی‌کردند. لوپتگی همچنین نیاز داشت که بازیکنان کلیدی رئال، مانند تونی کروس، مارسلو و سرخیو راموس همیشه عالی باشند.

تیبو کورتوا با قیمت بالایی خریداری شد تا جای ناباس را بگیرد، اما لوپتگی نتوانسته تصمیم بگیرد که به کدام‌یک از این دو بازی بدهد. ملی‌پوش کاستاریکایی در لیگ قهرمانان بازی می‌کند و کورتوا در لیگ.

بنزما رقیبی جدی در خط حمله ندارد و تنها ماریانو دیاس است که پس از یک فصل حضور در لیون، به رئال برگشته است. عدم درخشش بنزما در خط حمله یکی از دلایل ناکامی‌های رئال در این فصل بوده است.

در دفاع، راموس و مارسلو اوضاع خوبی نداشته‌اند و کروس هم انگار همچنان در حال و هوای جام جهانی مانده است.

بازیکنانی که پرورش نیافتند

لوپتگی نه‌تنها در جام جهانی فرصت آن را نیافت که اسپانیا را هدایت کند، که در رئال مادرید هم نتوانسته به دلیل نتایج ضعیف، بازیکنان جوان را پرورش بدهد. تئو هرناندس قرض داده شده و وینیسیوس جونیور هم فرصت بازی نمی‌یابد. البته دنی سبایوس و مارکو آسنسیو نسبت به دوران زیدان حضور پررنگ‌تری داشته‌اند.

تردیدی نیست که آسنسیو با استعداد فوق‌العاده‌اش ستاره آینده است، اما او هنوز آماده آن نیست که جای خالی رونالدو را پر کند و این می‌تواند برای لوپتگی گران تمام شود.

8444