از روبن و رائول تا پویول و زامبروتا؛ بازیکنان آخرین ال‌کلاسیکو بدون مسی و رونالدو کجا هستند؟

از روبن و رائول تا پویول و زامبروتا؛ بازیکنان آخرین ال‌کلاسیکو بدون مسی و رونالدو کجا هستند؟

سایت رسمی فوتبالی – ال‌کلاسیکو یکشنبه در حالی برگزار خواهد شد که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در آن حضور ندارند. بیش از یک دهه بود که دست کم یکی از این دو نفر در کلاسیکو حضور داشت، اما حالا این اتفاق نخواهد افتاد.

آخرین بازی دو تیم که بدون حضور این دو بود، در دسامبر 2007 برگزار شد. ژولیو باپتیستا در آن بازی برای تیم برند شوستر گل زد و رئال بازی را یک بر صفر برد. اما چه بازیکنانی در آن بازی حضور داشتند، و حالا کجا هستند؟

بارسلونا

ویکتور والدس: این دروازه‌بان اسپانیایی تا سال 2015 که به منچستریونایتد پیوست در بارسلونا ماند. او در آن تیم ذخیره داوید دخئا شد. والدس در ژانویه 2018 از فوتبال کناره‌گیری کرد.

گابریل میلیتو: این مدافع آرژانتینی در چهار فصل حضور در لالیگا دو بار فاتح آن شد. او در سال 2011 بارسلونا را ترک کرد و به ایندیپندینته برگشت، اما پس از تنها یک فصل فوتبال را کنار گذاشت. او سپس مربی این تیم شد و حالا مربی تیم اوهینیگز شیلی است.

رافائل مارکس: این مدافع میانی کهنه‌کار در جام جهانی 2018 هم برای مکزیک بازی کرد و در 39سالگی بازیکن ثابت تیم اطلس مکزیک است. او پس از ترک بارسا در سال 2010 در نیویورک ردبولز، لئون، و ورونا هم بازی کرده است.

کارلس پویول: یکی از بزرگ‌ترین کاپیتان‌های فوتبال مدرن در سال 2014 از فوتبال کناره‌گیری کرد. او تمام مدت فوتبالش را در بارسلونا گذراند و حالا هم سفیر لالیگا است.

اریک آبیدال: این مدافع چپ دو سال از دوران فوتبالش را به دلیل درمان تومور کبد از دست داد. او در سال 2013 به موناکو، تیم سابقش برگشت و پس از حضوری کوتاه در المپیاکوس از فوتبال کناره‌گیری کرد. او از تابستان مدیر ورزشی بارسلونا بوده است.

رونالدینیو: این ستاره پس از ترک بارسلونا سه سال را در میلان گذراند و سپس به برزیل بازگشت. او در ژانویه 2018 پس از بازی برای یک تیم فوتسال هندی فوتبال را کنار گذاشت.

دکو: این هافبک پرتغالی در اواخر دوران بازی‌اش برای فلومیننزه بازی کرد. او پیش از آن در فصل 10-2009 با چلسی فاتح لیگ برتر شد.

آندرس اینیستا: این کاپیتان سابق بارسلونا حالا برای تیم ویسل کوبه ژاپن بازی می‌کند. او با 9 قهرمانی لالیگا، 4 قهرمانی لیگ قهرمانان، و 6 قهرمانی جام حذفی، یکی از اسطوره‌های تیم است. او همچنین دو قهرمانی جام ملت‌های اروپا و یک قهرمانی جام جهانی هم در کارنامه دارد.

ژاوی: همکار اینیستا در بازی‌سازی، در سال 2014 بارسلونا را ترک کرد و حالا در السد قطر حضور دارد و دوره‌های مربی‌گری را هم می‌گذراند. بسیاری او را مربی آینده بارسلونا می‌دانند.

یایا توره: این هافبک ساحل عاجی در سال 2010 از بارسا رفت و تبدیل به یکی از اسطوره‌های منچسترسیتی شد. او با این تیم سه بار لیگ برتر را فتح کرد و پس از مشکل پیدا کردن با پپ گواردیولا، از این تیم رفت. او در سپتامبر به المپیاکوس برگشت.

ساموئل اتوئو: او هم مانند ژاوی در قطر بازی می‌کند. این بازیکن کامرونی در سال 2009 بارسلونا را ترک کرد و در اولین فصل حضور در اینتر فاتح‌ سه‌گانه شد. او سپس به تیم‌هایی مانند آنژی مخاچ‌قلعه، چلسی، اورتون، سمپدوریا، آنتالیا اسپور و قونیه‌اسپور رفت.

فرانک ریکارد (مربی): هرچند او با بارسا فاتح لیگ قهرمانان 06-2005 شد، در سال 2016 مربی‌گری را کنار گذاشت. او در تیم‌های گالاتاسرای و عربستان ناموفق بود.

ذخیره‌ها: جیووانی دوس‌سانتوس مکزیکی در لس‌آنجلس گلکسی بازی می‌کند، بویان در استوک‌سیتی در چمپیونشیپ حضور دارد، و جیان‌لوکا زامبروتا پس از حضور در میلان و تیم سوییسی شیاسو در سال 2014 بازنشسته شد.


رئال مادرید

ایکر کاسیاس: او یکی از بهترین دروازه‌بانان فوتبال مدرن است و حالا در چهارمین فصل حضورش در پورتو به سر می‌برد. او پنج بار فاتح لالیگا شده و سه بار فاتح لیگ قهرمانان.

فابیو کاناوارو: این مدافع تیم ملی ایتالیا در سال 2006 فاتح جام جهانی شد و در سال 2011 هم پس از مصدومیت زانو مجبور به ترک فوتبال شد. او در دو دوره مربی گوانگژو اورگرانده چین بوده است.

سرخیو راموس: کاپیتان مادرید همچنان ستون دفاعی این تیم است. او بازیکن کلیدی تیمی بود که در پنج فصل گذشته، چهار بار فاتح لیگ قهرمانان شده است. او کاپیتان اسپانیا هم هست.

په‌په: او که سال‌ها زوج راموس در خط دفاعی بود، در جام جهانی 2018 هم برای پرتغال بازی کرد. او 35ساله است و برای بشیکتاش بازی می‌کند.

گابریل هاینتسه: این مدافع آرژانتینی در رم و مارسی بازی کرد و سپس به کشورش بازگشت و فوتبالش را در نوولز اولدبویز به پایان برد. هاینتسه 40ساله حدود یک سال است که مربی ولس سارسفیلد است.

وسلی اسنایدر: هم‌تیمی اتوئو در تیم اینتر که فاتح سه‌گانه شد، حالا در الغرافه قطر بازی می‌کند. او مدت‌ها در گالاتاسرای بازی می‌کرد.

مامادو دیارا: کاپیتان سابق تیم ملی مالی در سال 2011 و پس از ترک مادرید به لیگ 1 فرانسه برگشت و به موناکو پیوست. او تنها 9 بازی در لیگ انجام داد و سپس به فولام رفت و در این تیم هم به او چندان بازی نرسید.

روبینیو: این مهاجم برزیلی هرگز نتوانست استعدادش را شکوفا کند. انتقال گران‌قیمت او به منچسترسیتی باعث افت او شد. او سپس به برزیل برگشت و البته مدتی را هم در میلان گذراند. او در 34سالگی در تیم سیواس‌اسپور ترکیه بازی می‌کند.

رود فان‌نیستلروی: این مهاجم گل‌زن هلندی در اواخر دوران حضور در رئال مادرید دچار بحران مصدومیت شد و در سال 2010 به هامبورگ رفت. او 18 ماه را در بوندس‌لیگا گذراند و سپس به لالیگا برگشت و در مالاگا بازی کرد و در این تیم در سال 2012 از فوتبال خداحافظی کرد.

رائول: یکی از بزرگ‌ترین مهاجمان تاریخ رئال مادرید، در سال 2010 و پس از سال‌ها حضور در رئال به شالکه پیوست. او در هر دو فصل حضور در شالکه تعداد گل‌هایش را دورقمی کرد و سپس به السد قطر پیوست. او در نهایت برای نیویورک کاسموس بازی کرد.

ژولیو باپتیستا: هم‌وطن روبینیو و رونالدینیو همیشه می‌تواند بگوید که در یک کلاسیکو، گل پیروزی را زده است. باپتیستا در رم و مالاگا هم بازی کرد و سپس به خانه برگشت تا برای کروزیرو بازی کند. این بازیکن 37ساله در حال حاضر در کلوژ رومانی توپ می‌زند.

برند شوستر (مربی): مادرید با او در فصل 08-2007 فاتح لالیگا شد، اما این مربی در دسامبر 2008 و در شرایطی مبهم رئال را ترک کرد. او مربی بشیکتاش و مالاگا شد و حالا مربی دالیان ییفانگ است.

ذخیره‌ها: فرناندو گاگو برای بوکا جونیورز بازی می‌کند، میگل تورس در مالاگا است، و آرین روبن هم به دنبال هشتمین قهرمانی در بوندس‌لیگا با بایرن مونیخ.

8444