رافینیا و پاک کردن نام دمبله از ترکیب ال کلاسیکو

رافینیا و پاک کردن نام دمبله از ترکیب ال کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، رافینیا توانست گل اول بارسا را در این دیدار به ثمر برساند و نقش پررنگی در کسب پیروزی برای تیمش داشت و با این درخشش، کاری کرد که عثمان دمبله نیمکت‌نشین شود و فضا نسبت به اوایل فصل به کلی تغییر کند. در ابتدای فصل، تصورات بر این بود که دمبله به راحتی در ترکیب، جای خود را پیدا خواهد کرد؛ ولی نمایش‌های ضعیف او به خصوص مقابل سویا، هواداران و کادر فنی را مطمئن کرد که از ستاره فرانسوی استفاده نشود؛ زیرا در دیدار حساس هفته گذشته، او به تیمش ضربات سختی وارد کرد.

بارسلونا مطمئنا به دمبله علاقه مند است؛ ولی او گاهی کاملا در مسیر حریف گام برمی‌دارد و اختلاف با بزرگان تیم ممکن است برای او نزدیک باشد.

جایی که دمبله افت کرد، رافینیا مقابل تیم سابقش در چمپیونزلیگ خوش درخشید. او 51 پاس صحیح داشت و تنها 3 پاس اشتباه داد و 9 بار توپ را لو داد که البته با توجه به پست پرخطری که در آن بازی می‌کرد، طبیعی بود. رافینیا از لحاظ تاکتیکی هم عالی بود. او مستحکم بود و هیچگاه اجازه نداد دویدن‌های سرخی روبرتو بی‌ثمر باشد. مطمئنا صحبت‌های والورده در گوش او منعکس شده و تغییر گسترده‌ای در بازی او به وجود آورده است.

با این درخشش فوق‌العاده، عملا جایی برای دمبله در ترکیب بارسا برای ال کلاسیکو نیست.  برخی می‌گویند با حضور هافبک فرانسوی، می‌توان از فضای پشت مارسلو استفاده کرد و با توجه به هجومی بودن مدافع رئال، فضای خوبی برای یک بازیکن سرعتی به وجود می‌آید. رافینیا و سرخی روبرتو و سمدو نیز می‌توانند در این سمت از دفاع رئال خطرساز و به نظر رافینیا گزینه منطقی‌تری باشد.