تراشتگن: آدمی عصبی وکمی خرافاتی هستم؛ زمانی بود که به ترک بارسلونا فکر می کردم

تراشتگن: آدمی عصبی وکمی خرافاتی هستم؛ زمانی بود که به ترک بارسلونا فکر می کردم

سایت رسمی فوتبالی- مارک آندره تراشتگن دروازه بان آلمانی بارسلونا در فصول اخیر نقش سرنوشت سازی در درون دروازه تیم کاتالان داشته وحالا احترام هواداران بارسا را با خود همراه کرده. اما نباید این را فراموش کرد که او از ابتدای حضورش دربارسلونا روزهای خوشی نداشت و حتی دربرهه ای از زمان، به فکر ترک نوکمپ افتاده بود.تراشتگن در گفتگو با کلوب دپورتیستا درمورد سالهای حضور دربارسلونا صحبت کرده است:

*زبان اسپانیایی: یادگیری زبان، بخشی از احترامی بود که می خواستم به مردم بارسلونا نشان دهم. این حداقل کاری بود که می توانستم انجام دهم. خوشحالم و هرروز بیشتر یاد می گیرم؛ در این مسیر مشکلی هم نداشتم و وقتی اشتباهات زبانی ام را اصلاح می کنند، یا به من کمک می کنند تاکلمه درست را بیابم، خوشحال می شوم. حس می کنم که اهل همین جایی هستم که درآن زندگی می کنم و به همینجا تعلق دارم. خیلی خوب فرهنگ اینجا را شناخته ام

*نگرانی ها و خرافات: من فردی عصبی هستم؟ باید بگویم که بله. روز جشن عروسی ام بود وحسابی عصبی بودم؛ درحدی که فکر نمی کنم درهیچ روز دیگری از زندگی، آنقدر عصبی شده بودم. از خرید درسوپرمارکت، کشف محصولات جدید، گشت و گذار در شهر، قهوه خوردن در کافه های ویژه با افراد خوب و در جوی مناسب خوشم می آید. به برخی خرافات هم باور دارم؛ مثلا یک جفت دستکش دارم که کسی به جز خودم نمی تواند آنها را بپوشد

*تطبیق یابی: وفق یافتنم با بارسلونا زیاد طول نکشید.از سبک بازی بارسلونا لذت می برم. از فلسفه، سبک و ذهنیت تیم واقعا خوشم می آید. این فلسفه ای کاملا متفاوت بااکثر تیمهای فوتبال است

*انتقال به بارسا: 19 سال در تیم تمام عمر ورزشی ام حضور داشتم.آنجا خانه ام بود.به تیم موردعلاقه ام رسیده بودم و درشهرم بازی می کردم. سوبی سارتا از راه رسید واول با مدیربرنامه هایم تماس گرفت. همدیگر را درهتلی درآلمان دیدیم وبه من توضیح داد که دروازه بان بارسا بودن یعنی چه. از تاریخچه باشگاه گفت و گفت که چه توقعاتی از من می رود ومرا متقاعد کرد.او فردی فوق العاده است. قبل ازآن هرگز به بارسلونا سفرنکرده بودم وهرچه او برایم تعریف کرد، باعث شد تا بپذیرم وگام جدیدی درزندگی بردارم که تصمیم درستی بود.

*رقابت: درطول این مدت شرایطی برایم پیش آمد که هرگز نمی توان فراموشش کرد. دوست دارم که درهمه بازیها باشم، به همین خاطر در اوایل حضورم دربارسلوناش رایط خیلی پیچیده بود.؛ رقابت با کلودیو براوو، اصلا ساده نبود. حتی وقتهایی بود که به فکر ترک بارسلونا بودم تا راهکاری بیابم.چون می بینی درباشگاه به تو می گویند:"نگران نباش مارک، کاملا به تو اعتماد داریم. سالها اینجا خواهی بود و به عملکردت باور داریم" ولی بعد می بینی که واقعیت این نبوده. با انریکه خیلی دراین باره صحبت می کردم. ولی او هم معتقد بود که کلودیو عملکرد خیلی خوبی دارد. بعد از دو فصل بارسا کلودیو را فروخت و اوضاع به نفع من شد.

*دروازه بانی مدرن: هردروازه بان متفاوت است و نمی توان گفت که سبک هیچ کسی بهتر ازدیگری است. در بارسلونا، یک هدف مشخص وجود دارد ولی فلسفه این تیم، بازی با پاهاست.درلالیگا، چندتا ازبهترین دروازه بانان دنیا را داریم.مثلا اوبلاک دروازه بان ایده آلی برای اتلتیکو است.

*رئال مادرید و کریس: دربازیها من تنها تمرکزم را روی یک بازیکن نمی گذارم. رئال فوتبالیستهای خیلی خوبی دارد که مهارتهای فردی بالایی دارند.درست است که کریس گلهای زیادی زده و بازیکن مهمی برای رئال مادرید بوده وقطعا جای خالی اش در رئال حس می شود. باید ببینیم که رئالی ها درآینده چطور این مشکل را حل می کنند. برای ما نکته مهم این است که تمرکزمان را برروی کار خودمان قرار دهیم تا فصلی تماشایی داشته باشیم و با تیمی که داریم، بتوانیم بهتر از سایرین باشیم و به تمام اهدافمان برسیم.»

6363