سرنوشت تلخ سه مدافع ویکتوریا پلزن که برابر بارسلونا بازی کردند

سرنوشت تلخ سه مدافع ویکتوریا پلزن که برابر بارسلونا بازی کردند

سایت رسمی فوتبالی – ویکتوریا پلزن، رقیب این هفته رئال مادرید، در سال 2011 به مصاف بارسلونا رفت. از چهار مدافعی که در ترکیب این تیم بودند تنها یک نفر در حال حاضر سالم است.

دیوید بیسترون و فرانتیسک رایتورال، دو نفر از آن چهار نفر خودکشی کردند، و ماریان چیسوفسکی، دیگر مدافع آن تیم دچار بیماری ALS شده است.

همه چیز از سال 2014 آغاز شد، زمانی که مشخص چیسوفسکی ALS دارد. این بیماری تحلیل‌برنده‌ای است و باعث می‌شود فرد به‌تدریج از نظر عضلانی فلج شود. چیسوفسکی الهام‌بخش تیم شد و آنها در فصل 15-2014 قهرمان لیگ جمهوری چک شدند. میروسلاو کوبک، مربی آن زمان تیم گفت: «من انسان سرسختی هستم، اما اگر می‌توانستم این قهرمانی که 32 سال منتظرش بودیم را به ماریان تقدیم کنم، همین حالا این کار را می‌کردم.» چیسوفسکی در جشن قهرمانی تیمش با کمک دیگران و به‌سختی به روی سکو رفت و با تشویق شدید روبرو شد.

اما ماجرا همان‌جا به پایان نرسید و فرانتیسک رایتورال در 23 آوریل 2017 خودکشی کرد. او که یکی از بااستعدادترین بازیکنان تیم ویکتوریا بود، در سال 2016 به تیم گازیانتپ‌اسپور ترکیه رفت. یک روز غیبت او در تمرین جلب توجه کرد، در حالی که چراغ خانه‌اش هم روشن بود. همسایه‌ها به پلیس زنگ زدند و زمانی که پلیس از راه رسید، دریافت که رایتورال خود را حلق‌آویز کرده است.

ابراهیم قزل، رییس باشگاه در آن هنگام گفت: «او روحیه خوبی داشت و به نظر نمی‌رسید مشکلی داشته باشد. درک نمی‌کنم که چرا این کار را کرد.»

کمتر از یک ماه بعد، جسد داوید بیسترون در زیرزمین خانه‌اش پیدا شد. کنار او نامه‌ خداحافظی‌اش هم دیده می‌شد. فوتبال او از 3 ژانویه 2012 رو به افول گذاشت، زمانی که به دلیل مصرف متامفتامین (شیشه) پیش از بازی لیگ قهرمانان برابر باته بوریسوف، دو سال از حضور در میادین محروم شد. ویکتوریا قرارداد او را فسخ کرد. بیسترون در سال 2014 و پس از پایان محرومیتش به تیم سیگما اولوموچ پیوست، و سپس به تیم‌های کوچک‌تر لینت و شلواین ایلانس رفت.

به این ترتیب تنها داوید لیمبرسکی از چهار مدافع آن روز ویکتوریا سالم است، هرچند که او هم مشکلات فراوانی داشته است. او را با پاول ندود مقایسه می‌کردند و در سال 2005 هم به تاتنهام پیوست، اما در هیچ دیدار رسمی‌ای به میدان نرفت. او در سپتامبر 2015 پس از مصرف الکل سوار بر خودرو تصادف کرد و سپس تلاش کرد فرار کند و پلیسی که می‌خواست او را دستگیر کند را هم تهدید کرد. ویکتوریا در واکنش به این حرکت او، بازوبند کاپیتانی را از او پس گرفت. او در نهایت به‌صورت علنی عذرخواهی کرد. همچنین او در فصل 13-2012، در دیدار با اتلتیکو مادرید با دیه‌گو کاستا درگیر شد و کاستا هم به دلیل این که با سر به او ضربه زد، چهار بازی محروم شد.

8444