پرسپولیس ایران یک - السد قطر یک / پرسپولیس سد فینال آسیا را شکست!

پرسپولیس ایران یک - السد قطر یک / پرسپولیس سد فینال آسیا را شکست!

وبسایت رسمی فوتبالی- دو تیم پرسپولیس ایران و السد قطر پیکار برگشت فینال غرب آسیا را از ساعت 18:30 دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می کنند.

پرسپولیسی ها به حساس ترین پیکار سال خود تا به اینجای کار رسیده اند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ با برتری یک بر صفر در پیکار رفت مقابل  السد قطر از اندوخته مطمئنی برخوردارند. البته این یک روی سکه است و تیم قطری از لحظه شروع بازی چیزی برای از دست دادن ندارد.

قطعا شطرنج تاکتیکی مربیان دو تیم در این رقابت دیدنی است و سربازان جنگنده دو تیم دست به هر کاری می زنند تا تیمشان را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسانند.

البته باید به این نکته اذعان داشت که حضور تیمی با دو پنجره نقل و انتقلاتی بسته تا همینجای کار هم چیزی کم از حضور در فینال ندارد و اگر بازیکنان پرسپولیس بتوانند یک 90 دقیقه دیگر را نیز با موفقیت سپری کنند برگ زرینی را در فوتبال ایران به یادگار می گذارند.

به امیدِ این مهم به گزارش این بازی برای کاربران محترم سایت فوتبالی می پردازیم.

سه شنبه اول آبان ماه 1397

ورزشگاه آزادی تهران ، ساعت 18:30

پیکار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

تیم داوری: کوالنکو والنتین، شودموف فوسنیدین،  گاینولین تیمور، سرازیتیوف روسلان

ناظر داوری: کومالیسوارن سانکار از هند

نماینده مسابقه: یوران مون چئون از هنگ‌کنگ

کارت:

کارت زرد دقیقه 73 برای کمال کامیابی نیا از پرسپولیس

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، شایان مصلح، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی، بشار رسن( 91- محسن ربیع خواه)، احمد نوراللهی، گادوین منشا و علی علیپور( 82- امید عالیشاه)

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب السد: مشعل برشام، عبدالکریم حسن، بوعلام خوخی، پدرو میگل، حامد اسماعیل، ژاوی، جانگ وو یونگ، گابی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف و بغداد بونجاح 

سرمربی: اوسوالدو فریرا

گل ها:

گل اول برای السد قطر، بغداد بونجاح دقیقه 17:

ضدحمله السدیها توپ را به جناح چپ پرسپولیس کشاند. پاس عرضی بازیکن السد از کناره های محوطه جریمه در میان ناهماهنگی خط دفاع پرسپولیس به بغداد بونجاح رسید و این بازیکن فرصت طلب بدون هیچ گونه مزاحمتی با ضربه ای زمینی، دقیق و نه چندان محکم از چند متری خط هجده قدم، دروازه بیرانوند را باز کرد.

گل اول برای پرسپولیس ایران، سیامک نعمتی دقیقه 48:

گادوین منشا در کناره های طولی سمت راست زمین السد صاحب توپ شد. ارسال دقیق و کم ارتفاع او به درون محوطه جریمه السد روی پای سیامک نعمتی نشست و بهترین بازیکن سرخ ها در نیمه اول با ضربه چکشی و روی پای چپ دروازه گلر نامطمئن میهمان را باز کرد. گل نعمتی واقعا قشنگ بود!

دقایق حساس:

دقیقه 2: اولین موقعیت بازی پرسپولیسی ها بدست آمد. احمد نورالهی از پشت محوطه جریمه با شوتی محکم اولین خط و نشان را برای تیم قطری کشید. توپ با فاصله از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه3: همکاری بازیکنان السد از سمت راست پرسپولیس توپ را به حامد اسماعیل رساند و این بازیکن هم با ضربه پای چپ شوت زمینی و محکمی را روانه دروازه کرد. در این صحنه بیراوند با شیرجه ای درازکش توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 5: پرتاب اوت دستی بلند از سوی شجاع خلیل زاده با دفع مدافعان قطری روبرو شد اما توپ زیر پای علی علیپور افتاد. مهاجم پرسپولیس هم معطل نکرد و با چرخشی به موقع ضربه اش را به توپ زد. اگر توپ به پای مدافع السد نمی خورد شاید در جو ملتهب آزادی، توپ به درون دروازه می رفت!

دقیقه 14: دومین کرنر پرسپولیس را احمد نورالهی نواخت، منشا روی خط شش قدم پرواز بلندی کرد و بالاتر از همه به توپ ضربه زد. حیف که هد منشا بی دقت بود و عرض محوطه جریمه را طی کرد.

دقیقه 24: پس از دفع توپ توسط خط دفاع السد، شایان مصلح موفق به کنترل توپ شد اما ضربه روی پای چپش چندان خطرناک نبود و با فاصله به اوت رفت.

دقیقه 39: اولین ضربه در چارچوب پرسپولیسی ها توسط گادوین منشا! سیامک نعمتی با هوش بالایش موقعیت خوبی را برای منشا ساخت و در ادامه شوت از راه دور این بازیکن توسط گلر نه چندان مطمئن السدی ها به خوبی و در یک مرحله مهار شد. به نظر می رسد با گذشت زمان مشعل برشام گلر السد، با اعتماد به نفس بیشتری درون دروازه ایستاده است! 

دقیقه 43: سیامک نعمتی بازیکن پرتلاش پرسپولیس در نیمه اول در این لحظه از بازی صاحب توپ شد و با شوتی از راه دور شانسش را آزمایش کرد. حیف که تو در چارچوب نبود!

دقیقه 45: بیرانوند پرسپولیس را در جام نگه داشت! باز هم ناهماهنگی در خط دفاع پرسپولیس و این بار اشتباهی از محمد انصاری باعث شد تا الهیدوس با دروازه پرسپولیس تنها بماند. بیرانوند شجاعت به خرج داد و با تمام وجود جلوی ضربه حسن الهیدوس ایستادگی کرد تا پرسپولیس در پایان نیمه اول با شکست ناامید کننده دو بر صفر راهی رختکن نشود!

نیمه دوم

دقیقه 51: دو سه دقیقه بعد از گل مساویپرسپولیسی ها، السد صاحب موقعیت مناسبی شد اما بیرانوند بدون دردسر ضربه الهیدوس از داخل محوطه جریمه را در اختیار گرفت.

دقیقه 65: یک دوی استثنایی از زوج خط حمله پرسپولیس تا آستانه زدن گل دوم رفت! منشا که روی خط آفساید بود با پاس عمقی علیپور حرکت کرد و صاحب توپ شد، در ادامه او پاس دقیقی را از میان پای مدافع روبرویش برای علیپور ارسال کرد تا ضربه زمینی و محکم این بازیکن به پاهای مشعل برشام بخورد و به کرنر برود! 

دقیقه 67: یک فوتبال بی محابا و دیدنی از سوی پرسپولیسی ها! شاگردان برانکو به دنبال زدن گل دوم هستند؛ در این لحظه از بازی حملات پردامنه سرخ ها تمام نداشت و در نهایت شوت پایچپ و محکم منشا با فاصله از کنار دروزاه به خارج رفت.

دقیقه 69: باز هم ضدحمله از سوی پرسپولیس! احمد نورالهی در پشت محوطه جریمه موقعیت خوبی داشت که می توانست علیپور را در شرایط بهتری قرار دهد اما احمد کمی خودخواهانه به توپ ضربه زد و توپ با فاصله به اوت رفت!

دقیقه 73: ضربه کاشته حاصل از خطای کامیابی نیا را ژاوی به زیبایی نواخت. توپ با خوش شانسی از روی پای مهاجم السد عبور کرد و خطر دفع شد.

دقیقه 76: پرسپولیس و شجاع شانس آوردند که داور تصمیم به گرفتن خطای پنالتی نگرفت! در حالیکه سیامک نعمتی روی زمین افتاده بود، بغداد بونجاح روی خط عرضی محوطه جریمه پرسپولیس حرکت کرد و قصد عبور از شجاع خلیل زاده را داشت. شجاع با اینکه پایش را عقب کشید تا نشان دهد خطایی نکرده اما برخورد کوچکی بین پاهای او و بغداد رُخ داد. خوشبختانه داور اعتقادی به خطا و پنالتی نداشت!

دقیقه 80: ارسال عرضی بونجاح در پشت محوطه جریمه به الهیدوس رسید. این بازیکن از فرصت مناسبی که بدست آورده بود استفاده کرد و بدون مزاحمت شوتی را روانه دروزاه بیرانوند کرد. بیرو شیرجه بلندی روی این توپ بست اما ضربه داخل چارچوب نبود، هرچند که اختلاف کمی با تیر عمودی دروازه داشت!

دقیقه 86: مهار فوق العاده بیرو! یک سوپر سیو دیدنی از گلر شماره یک ایران! ارسال خطرناک و دقیق یاران السد در پشت مدافعان پرسپولیس روی خط شش قدم فرود آمد. اینجا کسی ایستاده بود که هزار و یکمین بازیش را می کرد؛ ژاوی تمام تجربه اش را به کار بست و با ضربه سر دیدنی زیر طاق دروازه پرسپولیس را هدف گرفت، اما فکرش را هم نمی کرد که سنگربان پرسپولیس با این عکس العمل توپ او را به کرنر بفرستد!!

دقیقه 93: آخرین حمله السد می رفت که دردسر ساز شود اما پرچم کمک داور مانع ادامه بازی شد. 

 و پایان بازی و رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا!!