آرسنال آماده ترین تیم اروپایی به روایت آمار

آرسنال آماده ترین تیم اروپایی به روایت آمار

سایت رسمی فوتبالی- شاگردان اونای امری در بازی با لسترسیتی موفق شدند به دهمین برد متوالی شان در این فصل برسند. آنها تنها در دو بازی ابتدایی شان طعم باخت را چشیدند.

آرسنال اونای امری حالا تبدیل به یک ماشین برد در بازی ها شده است. آنها فصل جاری را ضعیف شروع کردند و دوباخت متوالی داشتند و همین باعث شد تا تردیدهای زیادی درمورد سبک بازی شان ایجاد شود. اما اندکی بعد، توپچی ها به اوج رسیدند. این تیم لندنی حالا روی فرم ترین و آماده ترین تیم در 5 لیگ مطرح اروپایی (لیگ برتر، سری آ، لالیگا، لیگ 1وبوندس لیگاست) و این برتری را مدیون قدرت بالای مهاجمانش، لاکازت وآئوبامیانگ و یک رهبر ارکستر حرفه ای به نام اوزیل است که در روزهای اوجش است.

توپچی ها درهفته نهم رقابتهای لیگ برتر 1-3 از سد لسترسیتی عبور کردند وتابه اینجای فصل 10 برد متوالی در تمامی تورنمنتها داشته اند:7 برد در لیگ برتر، 2 برد در لیگ اروپا و یک برد در جام حذفی انگلیس.

لازم به ذکر است که یوونتوس همین تعداد برد متوالی را دراین فصل ثبت کرده بود ولی تساوی این تیم مقابل جنوا، باعث توقف این روند شد.


سایر تیمهایی که بهترین روند برددر لیگ های اروپایی را دارند، فاصله زیادی با رکورد تیم امری دارند. در بین این تیمها، پاری سن ژرمن 7 برد متوالی در فرانسه داشته؛ وایادولید 4 برد در لالیگا داشته، بوروسیا دورتموند در فوتبال آلمان به 4برد متوالی رسیده؛ اینترمیلان 7 برد متوالی را رقم زده است.

آرسنال این روزهای خوب را مدیون قدرت بالای تهاجمی اش است.شاگردان امری در این 10 برد، مجموعا 30 گل زده اند که به طور میانگین 3 گل در هربازی است. آنها بعد از غلبه بر لستر سیتی، حالا با21 امتیاز نامش را در جمع4 تیم برتر لیگ برتر قرار داده و تنها 2 امتیاز با صدرنشینهای جدول، سیتی ولیورپول فاصله دارد.

باید منتظر ماند و دید که این روند خوب آرسنال تا چه زمان ادامه خواهد یافت.

6363