آمار جالب برای بازی السد و پرسپولیس؛ از کلین‌شیت‌های بیرانوند تا طلسم علیپور در آزادی

آمار جالب برای بازی السد و پرسپولیس؛ از کلین‌شیت‌های بیرانوند تا طلسم علیپور در آزادی

سایت رسمی فوتبالی – بازی سه شنبه میان السد و پرسپولیس چهارمین باری خواهد بود که دو تیم در لیگ قهرمانان آسیای امسال به مصاف هم می روند. تیم ایرانی در بازی رفت به پیروزی رسید هر چند که دو تیم در دور گروهی نیز به مصاف هم رفتند و هر کدام یک پیروزی کسب کردند.

به گزارش فوتبالی برخی از نکات ویژه و َآمارهای ویژه از دو تیم پرسپولیس و السد را با هم مرور می کنیم.

* گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی در بازی رفت پنجمین گلی بود که این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیای امسال به ثمر رساند. سه تا از گلهای وی در استادیوم آزادی بوده است. هر چند که آخرین گل علیپور در ورزشگاه آزادی در مسابقات اسیایی به تقابل با الوصل در اوایل ماه مارس بر می گردد یعنی هشت ماه پیش.

* علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس در شش تا از بازیهایش کلین شیت کرده است یعنی یکی بیشتر از جدی ترین رقیبش، بئوم کیون سونگ از جونبوک موتورز. این بازیکن 26ساله در سال 2015 اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده بود.

* پرسپولیس تمامی پنج بازی خانگی خود در سال 2018 در لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی به اتمام رسانده است. آنها در این بازیها یازده گل به ثمر رساندند و فقط دو گل دریافت کردند. پرسپولیس فقط سه تا از 24 بازی خانگی اخیرش در لیگ قهرمانان آسیا را با شکست به پایان رسانده است.

* پرسپولیس در  همین مرحله در فصل گذشته در مجموع دو بازی با نتیجه شش بر دو مقابل الهلال عربستان شکست خورد. آنها در بازی رفت با نتیجه چهار بر صفر شکست خوردند و در بازی برگشت به تساوی دو بر دو رضایت دادند.

* آخری باری که یک تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان رسید به هشت سال قبل برمی گردد که در سال 2010 ذوب آهن به مصاف تیم سئونگنام از کره جنوبی رفت .آن بازی در توکیو برگزار شد. 

* پرسپولیس در این فصل در لیگ ایران بی شکست بوده و فعلا در رده سوم قرار گرفته است. آنها آخرین بازی خود را در جام حذفی مقابل تیم نود ارومیه با پیروزی یک بر صفر به اتمام رساندند.


* السد در این فصل دو بار در استادیوم آزادی بازی کرده که یک برد و یک شکست نصیبشان شده است. شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس در مرحله گروهی و پیروزی سه بر یک مقابل استقلال در یک چهارم نهایی.

* در مجموع السد از پنج بازی خارج از خانه فصلش دو شکست مقابل پرسپولیس و نسف نصیبش شده است. آنها یک بازی را مساوی کردند و دو تا را با پیروزی به اتمام رساندند. تیم قطری هفت گل در خارج از خانه به ثمر رسانده است.

* بغداد بونجاح مهاجم السد هر چند که در بازی رفت گل نزد اما با 12 گل زده آقای گل مسابقات است. این مهاجم الجزایری در این فصل در پنج بازی دبل کرده است.

* السد از سال 2011 که قهرمان لیگ آسیا شد تا کنون هرگز تا این مرحله از مسابقات پیش نرفته بود. آنها در سال 2014 در مرحله یک چهارم در مجموع دو بازی با نتیجه یک بر صفر مقابل الهلال عربستان مغلوب شدند.

* سعد الشیب، دروازه بان السد به علت محرومیت و دریافت کارت زرد در بازی رفت در قطر،  بازی برگشت را از دست داد. این بازیکن 28 ساله در 9 تا از 11 بازی السد در لیگ قهرمانان در سال 2018 حضور داشته است.

* السد از بازی رفت تا کنون دو بازی انجام داده است. آنها در لیگ ستارگان قطر مقابل السیلیه با نتیجه یک بر یک تن به تساوی دادند. این تیم با نتیجه هشت بر صفر در جام حذفی مقابل الریان شکست خورد.