برنامه های والورده برای بارسای بی مسی و تمامی گزینه های روی میز

برنامه های والورده برای بارسای بی مسی و تمامی گزینه های روی میز

سایت رسمی فوتبالی- حالا با مشخص شدن مصدومیت شدت مسی و غیبت او در سه هفته پیش رو، ارنستو والورده سرمربی بارسا مجبور است تا راهکارهایی برای فرار از مشکل در تیمش درغیاب مسی طراحی کند.
 البته بعید به نظر می رسد که او از سیستم 3-3-4 که تیمش از ابتدای فصل مورداستفاده قرار داده دست بکشد. در طول این مدت والورده هرگز از سیستم دیگری استفاده نکرده و حالا و درغیاب مسی هم با استفاده از بازیکنانی دیگرتیمش را با همین سیستم روانه میدان خواهد کرد.
 طبیعی ترین گزینه برای پرکردن جای خالی مسی، همانطور که دربازی با سویا هم دیدیم، عثمان دمبله است. بازی در پست مهاجم راست پست ایده آل اوست. هرچند که دربازیهای اخیر تردیدها درمورد او افزایش یافته و درصورتی که بی ثباتی های دمبله همچنان ادامه داشته باشد،والورده ممکن است به سراغ گزینه دیگری برود تا تیمش مطمئن تر کار کرده و شانس باخت تیم کاهش یابد.
 در این صورت، گزینه سرخی روبرتو یکی از گزینه های روی میز است. کاپیتان چهارم بارسا می داند که بازی کردن در پست بازیکن کاذب سمت راست در بازیهای مهم چطور است .او در شب برد4-0 در سانتیاگو برنابئو در فصل 6-2015، این تجربه را داشته.والورده تجربه استفاده از سمدو در جناحین را دارد. او در بازی رفت مقابل رم (1-4) دراین پست عملکرد خوبی داشت و در شب بازی برگشت در ورزشگاه الیمپیکو (0-3) هم در همین پست کار می کرد.
 رافینیا هم گزینه سوم پیش روی والورده است.این بازیکن برزیلی هم تجربه بازی در پست مهاجم کاذب سمت راست را درسلتا زیرنظر لوئیس انریکه داشته و در بازیهای مهمی مثل سوپرکاپ اروپا در تفلیس مقابل سویا و یا شب برد تاریخی 1-6 مقابل پاری سن ژرمن هم در پست مهاجم کاذب کار کرده بود.رافینیا تلاش زیادی انجام می دهد وبازیابی توپ خوبی دارد ودرعین حال می تواند جریان بازی را به خوبی حفظ کند. اگرچه او دراین فصل دقایق زیادی برای تیم بازی نکرده ولی والورده از او راضی است و ممکن است به او فرصت درخشش بدهد.
 غیبت و مصدومیت مسی ممکن است فرصت خوبی را هم برای مالکوم فراهم کند. بازیکن سابق بوردو با بازی در پست مهاجم کاذب راست در فرانسه به شهرت زیادی رسید. او سرعت بالایی دارد و قدرت شوتزنی پای چپش بالاست. مالکوم حسابی تشنه حضور در زمین است و افت دمبله ممکن است به نفع او تمام شود.آخرین گزینه والورده هم آرتورو ویدال است که در برخی بازیهای بارسا در لالیگا در سمت راست مورد استفاده قرار گرفته بود. البته تردیدها در مورد ویدال بیشتر از سایرین است.
 والورده با دراختیار داشتن چنین گزینه هایی بعید است به سراغ تغییر سیستم در غیاب مسی برود.
 اما آنچه مسلم است این است که دقیقا مثل سال 2016 که مسی برای دو ماه مصدوم و از میادین روزشی به دور بود، نباید توقع خیلی زیادی از بارسا داشت. قطعا تعداد گلهای این تیم و توان همکاری و پاسکاری درتیم کاهش خواهد یافت و تنها چیزی که می تواند به کمک بارسا در این شرایط بیاید، ثبات دفاعی تیم خواهد بود. در غیاب مسی خلق موقعیت گلزنی برای بارسا سخت تر خواهد شد.

6363