غیاثی: رفعتی بازنشسته نیست/ تاج می‌گوید در ۲ جا کمر فوتبال شکسته می شود

غیاثی: رفعتی بازنشسته نیست/ تاج می‌گوید در ۲ جا کمر فوتبال شکسته می شود

وبسایت رسمی فوتبالی- سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داود رفعتی بازنشسته نیست و برخی از کارشناسان مغرض داوری علیه او جوسازی می‌کنند.

به گزارش وبسایت فوتبالی، سیدرضا غیاثی در گفت‌وگویی در مورد اشتباهات داوری زیاد در هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت: روز سه‌شنبه جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال تشکیل می‌شود و کارگروه بازبینی مسابقات داوری‌ها را دوباره ارزیابی و بررسی می‌کنند. پس از برگزاری این جلسه من می‌توانم اظهارنظر روشن و صریحی در مورد عملکرد داوران در هفته نهم بیان کنم.

وی با اشاره به عملکرد کمیته داوران گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و محمدرضا ساکت دبیر فدراسیون با کمیته داوران برگزار شد که در این جلسه آقای تاج تأکید کرد که باید به تیم‌ها پاسخگو باشیم و داوران با عملکرد و دقت و تمرکز بیشتری قضاوت کنند. تاج در این جلسه تأکید کرد که در دو جا کمر فدراسیون شکسته شود اول وقتی که تیم ملی خوب نتیجه نگیرد و شکست بخورد و در بخش دوم زمانی که داوران مرتکب اشتباه شوند. 

غیاثی تأکید کرد:‌ فدراسیون هزینه‌های زیادی برای رشد ارتقای داوری انجام داده مدرسین خوب خارجی را به ایران می‌آورد و کلاس‌های آموزشی خوبی برای داوران برگزار می‌کند و انتظار دارد از این برنامه‌ها و هزینه‌های زیادی که انجام می‌شود همه فوتبال نفع ببرند و شاهد اشتباهات زیاد  داوری نباشیم. وقتی خانم گلاره ناظمی در فینال المپیک جوانان قضاوت می‌کند این یکی از ثمره‌های همین کلاس‌ها و تلاش‌ها است. 

وی در مورد اینکه برخی رسانه‌ها از انتخاب داود رفعتی انتقاد می‌کنند، گفت: این انتقادها را به حساب رسانه‌ها نمی‌گذارم رسانه‌ها کمتر حرف ناحساب می‌زنند این صحبت‌ها بیشتر مربوط به برخی از کارشناسان داوری است که تنگ‌نظر هستند. این آقایان در حالی از کمیته داوری انتقاد می‌کنند که خودشان جایگاهی در فوتبال جهان ندارند اما داود رفعتی در جام جهانی ۲۰۱۸ افسر امنیتی مسابقات بود و مورد تأیید فیفا است.

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه برخی مدعی هستند که داود رفعتی بازنشسته‌ است، گفت: رفعتی بازنشسته نیست تا جایی که من می‌دانم او خودش را بازخرید کرده و در یک شرکت خصوصی کار می‌کند و بیمه‌اش هم از آنجا رد می‌شود.

وی افزود: ظاهراً برخی دوست ندارند به پیشرفت‌های داروی ایران اشاره کنند اینکه کسی مثل علیرضا فغانی توانسته با تواناهایی خودش از امکاناتی که برای او مهیا شده نهایت استفاده را ببرد و اکنون یکی از داوران برتر جهان است  و در جام جهانی آینده هم شانس قضاوت دارد. اکنون در کمیته داوران تصمیمات به صورت جمعی‌تر و با خرد جمعی گرفته می‌شود.

7655