یونس شاکری: در این پدیده، باید آقای گل شوم

یونس شاکری: در این پدیده، باید آقای گل شوم

وبسایت رسمی فوتبالی- ما تیمی داریم که اگر هر مهاجمی در ترکیب باشد، باید آقای گل شود. چون موقعیت‌های متعددی نصیبش می‌شود. من هم تمام انرژی‌ام را می گذارم تا این عنوان را به‌دست بیاورم.

رتبه سوم جدول بهترین گلزن‌های لیگ را یونس شاکری اختیار دارد. مهاجمی اهل نیشابور و عضو باشگاه پدیده. او 5 گل برای پدیده زده اما نکته عجیب درباره‌اش، مدت زمان حضور در ترکیب تیم مشهدی است. شاکری کمتر از استوکس و کی‌روش استنلی بازی کرده و فقط در دو بازی آخر پدیده به طور کامل در ترکیب یحیی بوده. در مجموع شاکری 290 دقیقه در زمین حضور داشته و در همین مدت کم، موفق به ثبت 5 گل شده است. یعنی هر 58 دقیقه یک گل، آماری فوق‌العاده و کم‌نظیر. از این نظر باید شاکری را بهترین گلزن لیگ هجدهم بدانیم، البته تا امروز. گفت و گوی ایران‌ورزشی با بهترین گلزن پدیده و مدعی تصاحب کفش طلای لیگ پیش روی‌تان است.

_ ریز آمار خودت را در لیگ برتر داری؟ می‌دانی این فصل چقدر بازی کرده و به طور میانگین، هر چند دقیقه یک بار گل زده‌ای؟

واقعیتش نه. مگر آمارم خوب است؟

_ خوب که نه، فوق‌العاده. تو روی هم 290 دقیقه در ترکیب پدیده بازی کرده‌ای. یعنی هر 58 دقیقه یک گل که آمار ویژه‌ای است.

تا امروز به این آمار دقت نکرده بودم. این فصل نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده. پدیده در بهترین شرایط قرار دارد و کادر فنی و بازیکنان آماده‌ای هم در تیم بازی می‌کنند. من هم میان این همه بازیکن خوب، توانسته‌ام 5 گل بزنم. واقعا در این پدیده، گل زدن کار آسانی است. در هر بازی، حداقل 2 موقعیت بالای 70 درصد نصیب من می‌شود و خدا را شکر که توانسته‌ام از آن‌ها استفاده کنم.

_ تمام گل‌هایت را با ضربه سر زدی و برای نخستین بار، مقابل فولاد با پا گل دروازه حریف با باز کردی. انگار که پاهای تو طلسم شده بود.

همه آمارها را که دارید. من 4 گل با ضربه سر زده بودم و همانطور که گفتید مقابل فولاد این طلسم شکست و با پا هم توانستم دروازه حریف را باز کنم. البته یک گل دیگر هم زدم که داور به اشتباه آفساید گرفت.

_ در هفته‌های ابتدایی، حتی وقتی گل می‌زدی باز هم روی نیمکت می‌نشستی و به عنوان تعویضی وارد زمین می‌شدی. چرا گل محمدی فقط در 2 بازی از تو به عنوان بازیکت ثابت استفاده کرده؟

دیدگاه آقا یحیی با خیلی از مربیان فرق دارد. قبلا تصور بر این بود که اگر بازیکنی گل می‌زند، هفته بعد در ترکیب ثابت قرار می‌گیرد. این فصل در پدیده از این اتفاق‌های تکراری خبری نیست. ترکیب تیم بر اساس سبک بازی حریفان مشخص می‌شود و گل‌محمدی در صورت نیاز دست به ترکیب تیم می‌زند. اتفاقا یکی از دلایل موفقیت ما همین بوده. هر بازیکنی هم که به ترکیب می‌رسد، تیم بهتر می‌شود ولی بدتر نمی‌شود. هم بازیکنان جوان با انگیزه‌ای داریم و هم باتجربه‌ها نقش بزرگتر را به بهترین شکل ایفا می‌کنند. همه این‌ها دست به دست هم داده تا همچنان در صدر جدول قرار بگیریم.

_ مشکلات مالی هم که دست از سر شما برنمی‌دارد. هنوز با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنید؟

از ابتدای فصل تا همین امروز، مشکلات مالی امان ما را بریده. بعضی از بچه‌ها 10 درصد از قرارداد خود را گرفته‌اند و برخی دیگر 15 درصد. نمی‌دانم چرا در مشهد، این شهر بزرگ با این همه منابع مالی، کسی به پدیده کمک نمی‌کند. فصل قبل می‌گفتند دو تیم در لیگ برتر داریم و نمی‌شود زیاد کمک کرد اما حالا که فقط پدیده مانده، باز هم خبری از کمک‌ها نیست. صدرنشینی پدیده، اتفاقی است که شاید تا سال‌ها تکرار نشود اما باز هم فقط وعده می‌شنویم و کسی برای رفع مشکلات مالی پیشقدم نمی‌شود. الان هم آقای انتظاری وارد شده‌اند و امیدوارم که مشکلات حل شود. قرار است درصدی از قراردادها پرداخت شود تا پدیده با انگیزه بالا به فکر حفظ صدرنشینی باشد.

_  با این روندی که پیش گرفته‌ای، فکر می‌کنی بتوانی کفش طلا را تصاحب کنی و آقای گل لیگ شوی؟

ما تیمی داریم که اگر هر مهاجمی در ترکیب باشد، باید آقای گل شود. چون موقعیت‌های متعددی نصیبش می‌شود. من هم تمام انرژی‌ام را می گذارم تا این عنوان را به‌دست بیاورم. حیف است با این شرایط فوق‌العاده پدیده، نتوانم چنین افتخاری را کسب کنم.

_ اما می‌دانی که استوکس و کی‌روش استنلی هم برای کسب این عنوان مدعی‌اند؟

هر هفته نتایج سپاهان و تراکتورسازی را دنبال می‌کنم تا ببینم گل زده‌اند یا نه. البته اگر پنالتی‌ها را به من بدهند، شرایطم در جدول گلزن‌ها بهتر هم می‌شود.( می‌خندد)

_ رتبه پدیده در پایان فصل را پیش‌بینی می‌کنی؟

ما جرقه نیستیم، بلکه تیم خوب و منسجمی هستیم که چیزی برای قهرمانی کم نداریم. بازیکنانی یک‌دست و همدل و کادر فنی مجرب. میلیاردی خرج نکردهایم و جز خلعتبری، ناصحی و صادقی، بازیکن سرشناسی هم نداریم اما برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنیم و امیدوارم که به هدف‌مان هم برسیم.

7655