اندر شایعات ریز و درشت حوالی فدراسیون فوتبال؛ روابط تاج و سلطانی‌فر آرام و بدون تنش/ خبری از استعفا نیست!

اندر شایعات ریز و درشت حوالی فدراسیون فوتبال؛ روابط تاج و سلطانی‌فر آرام و بدون تنش/ خبری از استعفا نیست!

وبسایت فوتبالی- در چند روز گذشته شایعات در مورد جدایی یا ماندن مهد یتاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مطرح شده که بیشتر یک بازی رسانه ای است.

از وقتی که قانون منع به کار گیری از مدیران بازنشسته در نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی که فدراسیون های ورزشی را نیز شامل می شود تصویب شده در ورزش کشور بلوایی به پا شده است.

از یک سو صحبت هایی مطرح است که برخی از روسای فدراسیون که بازنشسته هستند و ظاهرا دیگر تبصره ها و بندها برای ماندن در سمتشان تاثیری ندارد دست به دامان روسای فدراسیون جهانی رشته های خود شده اند تا با تکیه بر اینکه دولت در حال دخالت در این رشته ورزشی است مانع از اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشسته ها شوند. این درشرایطی است که جز فدراسیون والیبال که حتی کار به نامه نگاری از سوی کمیته بین المللی المپیک با کمیته ملی المپیک ایران رسید از سمت سایر فدراسیون هایی (قایقرانی، جودو و فوتبال) که در موردشان این شایعه بود سند رسمی وجود ندارد. 

از طرف دیگر بحث هایی بابت اینکه وزارت ورزش از این چهار روسای این فدراسیون درخواست کرده تا خودشان استعفا بدهند و بروند تا کار به جنجال و دخالت دولت در ورزش وسط کشیده نشود مطرح می شود. مباحثی که جای تامل و تعقل دارد.

وزارت ورزش همین چند روز قبل روسای بازنشسته قایقرانی، چوگان و هاکی و ناشنوایان را تعیین تکلیف کرد و برای این چهار فدراسیون سرپرست انتخاب کرد. وقتی وزارت ورزش و جوانان چنین اقدامی انجام می دهد سوالی که پیش می آید این است که چرا باید در خفا از روسای فدراسیون هایی که در معرض دید بیشتری هستند و هر تصمیم پنهانی خیلی زود آشکار می شود چنین درخواستی کند؟