پاسخ ژاوی به مارادونا:مسی شاید ساکت ترین باشد ولی لیدر فوق العاده ای است؛ افتخار می کنم سالها کنار مسی بازی کرده ام

پاسخ ژاوی به مارادونا:مسی شاید ساکت ترین باشد ولی لیدر فوق العاده ای است؛ افتخار می کنم سالها کنار مسی بازی کرده ام

سایت رسمی فوتبالی- ژاوی ارناندس کاپیتان سابق بارسلونا که حالا درباشگاه السد قطر توپ می زند در گفتگو با برنامه سوپردپورتیویی رادیو ترینیداد به تمجید از لیونل مسی پرداخته.

ژاوی درمورد دوست و هم تیمی سابقش گفته:«دیدن هرساله لئو در اوج بهترین حس ممکن است. خیلی زمانها وقتی بازی کردن او را می بینی، لبخند برلبانت می آید؛ چون بازی کردن مسی حیرت آور است.» او در ادامه یادآوری کرد که همچنان از دیدن بازیهای مسی در هرمسابقه حیرت زده می شود:« مطمئنا مسی همچنان ما را سورپرایز خواهد کرد. چون همیشه کارهای تازه ای انجام می دهد. چون درهرجنبه فوتبال سلطه زیادی دارد و می تواند به تنهایی زمینه گلزنی را فراهم کند. پاسهای بین خطوط بدهد و 3 یا4 نفر را تنهایی دریبل کند. او یک بازیکن فضایی است و این را بازی به بازی می بینیم. این هفته حضور مسی دربارسلونا 14 ساله شد و ما از بودن او لذت خواهیم برد. لئو هنوز 31 سال دارد ومن در سن 34 و35 سالگی هنوزهم  حس خوبی برای بازی درسطح الیت فوتبال دارم.به همین خاطر حس می کنم هنوز چندین سال از فوتبال لئو درسطح الیت باقی مانده و برای ما که می توانیم از بازیهایش لذت ببریم.»

ستاره اسپانیایی السد نظرش را در مورد احتمال بازگشت مسی به تیم ملی کشورش گفت:« فکر می کنم لئوبه تیم ملی برگردد. چرا که نه؟او هم به کمی زمان برای استراحت نیاز دارد ودرنهایت تصمیم با او و سرمربی وقت تیمش است. مسی بهترین بازیکن دنیا وازنظر من بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است و خود اوست که حرف آخر را می زند. فکر می کنم دیریازود مسی به تیم ملی کشورش برمی گردد؛ چون فردی رقابتی است ومی خواهد برای فتح جام قهرمانی برای آرژانتین کوشش کند.»

بخش بعدی صحبتهای ژاوی درپاسخ به سوالی دراین مورد بود که کدام سرمربی بهترین بازیها را از مسی گرفته. او گفت:« به نظر من برعکس است؛ فکر می کنم این مسی است که باعث بهترشدن همه ما شده. کسی که نمی توانداز فوتبال مسی بهره ببرد، به این خاطر است که این فرد فوتبالیست خوبی نیست. ما در بارسلونا تلاش کردیم تا مسی همیشه احساس راحتی کند.چون می دانیم که او قادر به رقم زدن تفاوتهاست. برای من افتخار بزرگی بود که سالها کنارش بازی کردم و دوست او هستم.»

و در نهایت ژاوی نسبت به انتقادات اخیر مارادونا از مسی واکنش نشان داد و گفت:« مسی به نظر من یک لیدر فوق العاده است؛ چه در داخل و چه خارج از زمین. شاید  او ساکت ترین لیدر ممکن در داخل رختکن تیم باشد؛ ولی یک لیدر به تمام معناست که همیشه توپ را می خواهد و شخصیتش را دارد وهرگز پنهان نمی شود. مسی درهمه شرایط حاضر است و به نظرم فوتبالیستی است که توانایی لیدری بالایی دارد. دراین زمینه بانظر مارادونا موافق نیستم ولی خبر هرکسی نظری دارد. اصلا خوشم نمی آید که یک فوتبالیست سابق اینگونه به انتقاد از هم تیمی های سابقش بپردازد.این را به خاطر صحبتهای مارادونا نمی گویم؛ کلی صحبت می کنم. از اینکه فوتبالیستهای سابق به انتقاد از همکارانشان می پردازند، اصلا خوشم نمی آید؛ چون آنها در دنیای فوتبال بوده اند وسختی های این کار را می دانند. من انتقادات تند وشدید علیه یک فوتبالیست را آن هم از سوی کسی که خودش فوتبالیست بوده را درک نمی کنم.»

6363