بوفون: در ایتالیا، ام باپه را با باجو و دل پیرومقایسه می کنند؛ او شایسته توپ طلاست

بوفون: در ایتالیا، ام باپه را با باجو و دل پیرومقایسه می کنند؛ او شایسته توپ طلاست

سایت رسمی فوتبالی-جانلوئیجی بوفون دروازه بان اسطوره ای دنیای فوتبال که بعد از ترک یوونتوس، پیراهن پاری سن ژرمن را به تن می کند، نام گزینه مورد علاقه اش برای فتح توپ طلای سال جاری میلادی را اعلام کرد. 

توپ طلا یکی از معتبرترین جوایز دنیای فوتبال است و هرسال با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال، بحث و گمانه زنی ها در مورد این جایزه جذاب و ارزشمند داغ تر می شود. جانلوئیجی بوفون دروازه بان ایتالیایی پاری سن ژرمن که میهمان ویژه برنامه «توت لوو اسپورت» در تلویزیون فرانسه بود، در بازی پیش بینی های این برنامه شرکت کرد و دررابطه با مسائل مختلفی نظرش را اعلام کرد.

بوفون در بخشی از صحبت هایش درجریان این برنامه اعلام کرد که کیلیان ام باپه شایسته فتح توپ طلای سال 2018 میلادی است. او در این رابطه گفت:« توپ طلا برای ام باپه؟ با درنظر داشتن کیفیت فوتبالی او و آنچه در زمین چمن انجام می دهد و تاثیرگذاری اش در جام جهانی، او شایسته فتح توپ طلای سال 2018 است. نمی توانم خلاف این را بگویم. در ایتالیا او را با باجو، دل پیرو و توتی مقایسه می کنند. ام باپه مهارتی استثنایی دارد و کیفیت های تکنیکی منحر به فردی دارد که کمتر شاهدش بوده ام.»


حالا مشخص نیست که توپ طلای سال 2018 میلادی از آن کدام بازیکن خواهد شد. اما این احتمال وجود دارد که امسال بعد از چندین سال، ممکن است توپ طلا از انحصار کریستیانو رونالدو و لیونل مسی خارج شده و به بازیکن دیگری برسد. آخرین فردی که به غیر این دو ستاره، موفق به فتح توپ طلا شده بود، ریکاردو کاکا بود که در سال 2007 این جایزه را مال خود کرده بود و پس از او، همه ساله، توپ طلا یا به کریس رونالدو می رسیده و یا به مسی.

برنده توپ طلای سال جاری میلادی روز سوم دسامبر سال 2018 مشخص خواهد شد.

6363