پیشرفت علم در خدمت کنته برای خوشتیپی دوباره

پیشرفت علم در خدمت کنته برای خوشتیپی دوباره

سایت رسمی فوتبالی- این روزها نام آنتونیو کنته دوباره برسرزبان ها افتاده است و گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که سران رئال مادرید قصد دارند تا او را به عنوان جانشین جولن لوپتگی به رختکن تیمشان ببرند. 

روزنامه کوریره دلوسپورت چاپ ایتالیا به این نکته اشاره کرده که فلورنتینو پرس رئیس باشگاه مادریدی با سرمربی سابق یوونتوس و چلسی تماس گرفته تا درمورد شرایط او اطلاعاتی را کسب کند و ببیند که آیا کنته آمادگی در دست گرفتن هدایت تیم مادریدی را دارد یا خیر.


از آنتونیو کنته به عنوان یکی از سرمربیان خوشتیپ دنیای فوتبال یاد می شود. اما او بخشی از این خوشتیپی اش را مدیون پیشرفت علم و تکنولوژی کاشت مو است. چرا که او در سالهای پایانی عمر فوتبالی اش، با ریزش شدید موهای جلوی سرش روبرو شد و درنتیجه بخش جلویی سرش کاملا بی مو شده بود. همین اتفاق سبب شد تا او به سراغ تکنولوژی کاشت مو برود و از زمان آغاز مربیگری اش چهره کاملا متفاوتی را از او شاهد بودیم.

طبق گفته متخصصان، برای کاشت مو در بخشی وسیعی از سر، می توان راهکارهای مختلفی را پیش گرفت. روزنامه آ.ب.س در گزارشی را دراین رابطه منتشر کرده و دکتر کلودیا برمودس اعلام کرده که متحمل ترین گزینه، ترکیب دو تکنیک مختلف رایج در این زمینه است: یکی تکنیکFUSS  که در آن بخش نازکی از پوست قسمت پشتی سر را به بخش جلویی منتقل می کنند ودیگری تکنیک FUE که فولیکول ها را به صورت تفکیکی و مجزا برداشته و دربخش کم مو مورد استفاده قرار می دهند.


البته باید این را درذهن داشت که کنته تنها چهره دنیای فوتبال نیست که برای خوشتیپ شدن دوباره، به سراغ پزشکان متخصص مو رفته تا مو بکارد. آنچه مسلم است این است که استرس روزمره در زندگی یک فوتبالیست حرفه ای ممکن است باعث افزایش سرعت ریزش موهایشان شود. باختهای متعدد، تورنمنتهای فشرده با هفته ای دو بازی، ترس از ناکامی و...از جمله دلایلی هستند که باعث استرس احساسی می شوند ومی توانند باعث ضعف و ریزش 70% از فولیکولهای موهای سرشوند. در بین فوتبالیستهایی که به سراغ کاشت مو رفته اند می توان به آلفونسو پرس، گائیسکا مندیه تا، وین رونی و دیگو لوپس اشاره کرد.

6363