درفاصله 8 ماه تا کوپا آمه ریکا؛ آرژانتین، بدون مسی، بدون سرمربی، درمسیر سقوط آزاد

درفاصله 8 ماه تا کوپا آمه ریکا؛ آرژانتین، بدون مسی، بدون سرمربی، درمسیر سقوط آزاد

سایت رسمی فوتبالی- زمان علیه تیم ملی آرژآنتین در حال گذر است. لئو اسکالونی همچنان سرمربی موقت تیم است و آلبی سلسته زیرنظر او در مسیر سقوط آزاد قرار دارد. باخت در دیدار دوستانه مقابل برزیل به رغم بازی نسبتا خوب آرژآنتینی ها باعث شد تا بار دیگر انتقاداتی به گوش برسد. روزنامه آرژآنتینی اوله بعد از این باخت نوشت:« تیم تازه آرژانتین برنامه ریزی خوبی داشت. با نظم کار کرد ولی در خط حمله کم آورد. این باخت برای رشد به کمک تیم خواهد آمد.»

این درحقیقت نوعی دلداری برای نادیده گرفتن واقعیت موجود در مورد سقوط آزاد آرژانتین بود. تنها 8ماه دیگر تا شروع رقابتهای کوپا آمه ریکا باقی است و آرژانتین هنوز نه سرمربی اش را مشخص کرده و نه بازیکنان این تیم مشخص هستند. تردیدها درمورد بازگشت مسی ادامه دارد ومشخص نیست که چه کسانی جانشین غایبان لیست اخیر اسکالونی خواهند بود. در این میانه سوالات بی پاسخ زیادی در مورد تیم ملی آرژانتین وجود دارد:


*اسکالونی ادامه می دهد؟

بعد از کنار رفتن سامپائولی از نیمکت مربیگری آلبی سلسته، تیم اسکالونی، آیمار، والتر ساموئل، به صورت موقت هدایت آرژآنتین را در دست گرفتند. یکی از اسطوره های فوتبال آرژانتین دراین رابطه می گوید:« این کادر فنی آماده کوپا آمه ریکا نیستند.»

تاریخ انقضای این کادرفنی تا پایان سال جاری میلادی است ولی اتحادیه فوتبال آرژآنتین هنوز نتوانسته گزینه ایده آلی را برای هدایت تیم ملی این کشور برگزیند ونام گزینه ها (سیمئونه، پوچتینو و گایاردو) همچنان روی میز است. دانیل آنجلیچی، نایب رئیس فدراسیون آرژآنتین دراین باره گفته:« هیچ گزینه ای را رد نمی کنم.باید ببینیم که کدام سرمربی بیشتر با سبک بازی آرژانتین جور است.» بحثهایی درمورد بازگشت تاتا مارتینو، سرمربی فعلی آتلانتا یونایتد به نیمکت مربیگری آرژانتین نیز مطرح است


*آرژانتین بدون مسی؟

«تیم ملی برای من تمام شده. من بیش از هرفرد دیگری از اینکه نتوانستم آرژانتین را قهرمان دنیا کنم، درد می کشم.» این صحبتهایی بود که مسی بعد از باخت درضربات پنالتی درفینال کوپا آمه ریکای سال 2016 برزبان آورد. آقای گل تاریخ فوتبال آرژانتین با 65 گل، در سه فینال با تیم ملی کشورش ناکام مانده: فینال جام جهانی 2014 و فینالهای کوپا آمه ریکا در سالهای 2007 و2015.

این بار و بعد ازحذف مقابل تیم ملی فرانسه در مرحله یک هشتم پایانی جام جهانی، مسی دیگر توضیحی نداد و سکوت کرد. هنوز مشخص نیست که آیا او به تیم ملی بازخواهد گشت یا خیر واگر پاسخ مثبت است چه زمانی بازمی گردد. اسکالونی گفته:« نمی دانم درآینده چه خواهد شد ولی روشن است که اگر مسی نباشد، ناکامی بزرگی برای تیم ماست. فعلا از پیراهن 10 تیم استفاده نمی کنیم، چون انحصارا از آن مسی است.»

اما والورده، مربی بارسا امیدهای آرژانتینی هارا زنده نگاه داشته:« کاملا روشن است که مسی می خواهد به تیم ملی برگردد و درآینده بازخواهد گشت.»


*بازگشت بازیکنان تاریخی تیم؟

درلیست بازیکنان آرژانتین برای بازی با عراق که با برد 0-4 آلبی سلسه همراه بود و بازی با برزیل، تنها نام 2 بازیکن با بیش از 30 بازی ملی دیده می شد؛ سرخیو رومرو با 96 بازی ملی و اوتامندی با 59 بازی ملی. ماسچرانو و بیگلیا از تیم ملی خداحافظی کردند و در لیست نام بازیکنانی مثل آگوئرو، ایگواین و دی ماریا و اوربانگا دیده نمی شد. اسکالونی گفت:« هیچ بازیکنی به من نگفته که نمی خواهد به اردوی تیم ملحق شود. ما در دوره متفاوتی هستیم. سرمربی اتی تیم درمورد بازیکنان جوان تصمیم گیری خواهد کرد که آیا آنها توانایی پوشیدن پیراهن تیم ملی را خواهند داشت ویا اینکه بازیکنان دیگری را دعوت می کند.»


*گلها کجا هستند؟

دیبالا و ایکاردی، لیدرهای آرژانتین در غیاب مسی هستند که هنوز چاره ساز نبوده اند. دیبالا در16 بازی ملی (750 دقیقه) هنوز نتوانسته برای آرژانتین گلزنی کندوستاره شماره 9 اینتر هم در شش بازی (359 دقیقه) حضور درترکیب آرژانتین هنوزموفق به گلزنی نشده است

*دروازه بان چه کسی است؟

آرژانتین در 8بازی اخیرش 4 دروازه بان مختلف داشته: آرمانی(3بازی)، کابایرو (2بازی)، رومرو (2بازی) و رویی(1بازی). رومرو و رویی درتیمهای باشگاهی شان هم نیمکت نشین هستند. کریستین آلوارس دروازه بان آرژآنتینی ساراگوسا دراین رابطه گفته:« تیم ما یک دروازه بان کم دارد که بیاید بگوید که این دروازه من است و من هستم.»

  6363