آماده باش رئالی ها برای فرار از بحران: لادروپ جانشین احتمالی لوپتگی

آماده باش رئالی ها برای فرار از بحران: لادروپ جانشین احتمالی لوپتگی

سایت رسمی فوتبالی- طبق گزارش منتشره در تله مادرید، مدیران باشگاه رئال مادرید به حالت آماده باش درآمده اند تا در صورت ناکامی لوپتگی از بیرون کشیدن تیمش از بحرانی که در آن گرفتار شده، سرمربی جدیدی را جایگزین او کنند.

بنابراین گزارش،اولین تماس ها هم در این رابطه برقرار شده است. اولین نامی که تلویزیون رسمی مادریدی ها به عنوان جانشین احتمالی لوپتگی مطرح کرده، میشل لادروپ است؛ فردی که کارنامه مربیگری مشابهی با زین الدین زیدان دارد.

زیدان در ژانویه سال 2016 جانشین رافا بنیتس شد وحالا مقامات رئال لادروپ را گزینه ای شبیه به او می دانند. لادروپ علاوه بر پوشیدن پیراهن تیمهای رئال و بارسا، دردنیای مربیگری هم تجربه کسب کرده. او مربیگری را درسال 2002 آغاز کرد وبین سالهای 2002 تا2006 هدایت بروندبی را در دست داشت. در سال 2007، آنخل تورس، رئیس باشگاه ختافه هدایت تیمش را به او سپرد.

بعد از آن ، لادروپ از اسپانیا به روسیه رفت وهدایت اسپارتاک مسکو را در دست گرفت. درسال 2010 او به اسپانیا بازگشت و مربی مایورکا شد و با این تیم به دسته دوم لالیگا سقوط کرد. در سال 2012 این سرمربی نام آشنا به لیگ برتر رفت و روی نیمکت مربیگری سوانسی نشست و تا سال 2014 با این تیم بود. در آن سال لادروپ به قطر نقل مکان کرد وسکان هدایت لخویا را در دست گرفت و یک سال در آنجا مربیگری کرد واز سال 2016 تا تابستان گذشته هم سرمربی الریان بود.

بعد از باخت رئال مادرید مقابل زسکامسکو در ورزشگاه لوژنیکی و درلیگ قهرمانان اروپا و قبل از باخت بعدی رئالی ها در لالیگا، فلورنتینو پرس یک وعده شام را با جولن لوپتگی سرمربی تیمش صرف کرد. نگرانی پرس فراتر از نتیجه های نه چندان مطلوب تیمش در بازیهای اخیر، نگران ریتم حاکم بر رختکن رئال بود. چرا که کیلور ناواس بعد از باخت تیمش در لوژنیکی در پاسخ به سوالی در مورد جدایی کریستیانو رونالدو از رئال و ناکامی تیمش در گلزنی گفته بود:« نمی توان جلوی خورشید را با یک انگشت گرفت.» و این پاسخ حکایت از جو یاس و ناامیدی در رختکن تیم مادریدی داشت.

پرس از اینکه در پی هر لغزش رئال، نام کریس به گوش می رسد، اصلا راضی نیست. او معتقد است که رئال مادرید فراتر ازهربازیکنی است و سرمربی تیم باید بازوی اجرایی او در رختکن تیم باشد. به همین خاطر هم شام را با لوپتگی صرف کرد تا به او جزئیاتی را که در هفته های ابتدایی این فصل برایش دلنشین نبوده اند، توضیح دهد. رئیس باشگاه رئال مادرید دلیل اعلام سیستم چرخشی سلیقه ای لوپتگی را درک نمی کند و از اینکه روتین رئالی ها در سالهای اخیر در برگزاری اردو درروزهای قبل از هربازی توسط لوپتگی برهم خورده، رضایت چندانی ندارد.

هرزمان که پرس با یکی از سرمربیان تیمش چنین جلسه ای را می گذاشت، دیر یازود شاهد برکناری این سرمربی می شدیم. حالا باید منتظر ماند و دید که درپی این جلسه اضطراری پرس با لوپتگی، مشکلات تیم مادریدی حل می شود یا خیر؟ و در صورت برکناری احتمالی لوپتگی، لادروپ جانشین او خواهد بود؟


6363