یک دور و نیم دور دنیا، سفرهای پیکه در چند ماه اخیر

یک دور و نیم دور دنیا، سفرهای پیکه در چند ماه اخیر

سایت رسمی فوتبالی- جرارد پیکه مدافع اسپانیایی باشگاه بارسلونا در چند ماه اخیر بیش از هر فوتبالیست ملی پوش بارسا به سفر رفته است. او که روز چهارشنبه در مراسم معارفه تورنمنت جدیدش در دنیای تنیس تحت عنوان جام دیویس، در شهر مادرید شرکت کرد، در دوماه اخیر سفرهای زیادی رفته. 

اکثر بازیکنان فوتبال بعد از خداحافظی از فوتبال ملی، درزمان برگزاری مسابقات ملی به استراحت می پردازند اما با وجودی که پیکه در پایان جام جهانی 2018 از فوتبال ملی خداحافظی کرد، اما این خداحافظی باعث نشده تا پیکه زمان بیشتری را در منزل سپری کند.

درطول ماه های اخیر هیچ یک از اعضای بارسلونا به اندازه پیکه سفر نکرده اند. در این ماه ها، پیکه حدودا 46772 کیلومتر سفر کرده و نفر بعد از او، آرتورو ویدال است که درماه سپتامبر با تیم ملی شیلی به آسیا سفر کرد ودربازیهای دوستانه مقابل کره جنوبی و ژاپن بازی کرد و اخیرا هم با تیم ملی کشورش به آمریکا و مکزیک رفته. او در طول این مدت 39 هزار کیلومتر سفر کرده.

پیکه روز پانزدهم آگوست و در فاصله کمی مانده به شروع رقابت های این فصل لالیگا، با اجازه مقامات بارسلونا به اورلاندوی آمریکا سفر کردو بعد از آن در فلوریدا در رای گیری برای پروژه اش درجام دیویس حضور یافت. پروژه او برای اعمال تغییراتی در فرمت این تورنمنت با کسب بیش از 70% رای موافق به موفقیت رسید. رفت و برگشت به آمریکا، سفری 15هزار کیلومتری برای پیکه بود.

سفر بعدی او دراولین وقفه برگزاری بازیهای ملی بعد از شروع رقابتهای این فصل لالیگا اتفاق افتاد.در آن هنگام پیکه برای فینال بازیهای یو.اس اوپن سفری 12.324 کیلومتری به نیویورک داشت. 

هفته گذشته هم در دومین وقفه بازیهای ملی پیکه عازم شانگهای چین شد و رنج سفری 20 هزار کیلومتری را به جان خرید تا با برخی از مسئولان ATP  و نواک جوکوویچ دیدار کند. این سفر بعد از صحبتهای فدررو جوکوویچ درمورد جام دیویس سال 2019 انجام شد.


اگر مسافتهای طی شده توسط پیکه در طول این ماه ها را جمع بزنیم به این نتیجه می رسیم که او در این مدت بیشتر از یک بار دور کره زمین چرخیده است والبته سفرهای آتی او به این اندازه طولانی نخواهند بود. طبق برنامه ریزی ها، پیکه درماه نوامبر در لندن در جام مسترز با حضور برترین تنیسورهای دنیا شرکت خواهد کرد.

 6363