پیش بازی پدیده مشهد - فولاد خوزستان؛ صدر جدول نمره 20 می خواهد/ فولاد بدون بیت سعید و تارتا!

پیش بازی پدیده مشهد - فولاد خوزستان؛ صدر جدول نمره 20 می خواهد/ فولاد بدون بیت سعید و تارتا!

وبسایت فوتبالی- پدیده و فولاد آغازکننده هفته نهم لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) خواهند بود.

به گزارش فوتبالی، پس از وقفه ای بیست روزه لیگ برتر فوتبال ایران به جریان می افتد. پیگیری یک دور دیگر از رقابت های جام حذفی و همین طور برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان باعث شد تا 16 تیم لیگ برتری فرصت مناسبی بدست بیاورند و خود را برای ادامه بازیها آماده تر کنند.

در این میان دو تیم پدیده مشهد و فولاد خوزستان در شرایطی به مصاف هم می روند که هرکدام وضعیت متفاوتی در جدول دارند. پدیده در صدر جدول لیگ قرار دارد و فولاد هم در رده دهم ایستاده است. اهداف دو تیم نیز می تواند تفاوت هایی داشته باشد میزبان به دنبال حفظ صدرنشینی و میهمان به دنبال بهبود وضعیت خود است. با این حال اخبار حاشیه ای و اغلب نگران کننده اردوی تیم مشهدی را احاطه کرده و در طرف مقابل فولادیها پس از بحران تغییر سرمربی با آرامش بیشتری کارشان را در لیگ دنبال می کنند.

مشکلات مالی و همین طور خطر کسر امتیاز از پدیده توسط فیفا دو خطر بالقوه ایست که هفته ها مانند شمشیر داموکلوس بالای سر یحیی گل محمدی و شاگردانش قرار دارد و هر آن احتمالش می رود اوضاع از اینی که هست بدتر شود. شاید اگر تیم مشهدی در صدر جدول قرار نداشت این روزها لیگ برتر با یک تیم کمتر ( پدیده ) به کار خود ادامه می داد.

حال به سراغ وضعیت دقیق تر تیم ها برای این بازی حساس برویم، از پدیده میزبان شروع می کنیم؛ شاگردان یحیی گل محمدی در 8 بازی اخیر لیگ برتر 5 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست داشته اند. پدیده ای ها همچنین آمار 10 گل زده و 5 گل خورده را نیز به ثبت رسانده اند. شاگردان گل محمدی با 17 امتیاز در رده اول جدول قرار دارند و در صورت پیروزی در بازی امروز می توانند 20  امتیازی شوند و صدر جدول را حفظ کنند.

در آن سوی میدان فولادی ها با ایلی استان در 8 بازی گذشته 2 شکست، 3 تساوی و 3 پیروزی داشته است. آنها آمار 7 گل زده و 11 گل خورده را نیز به ثبت رسانده اند. آنها 9 امتیاز در رده دهم جدول حضور دارند و در صورت پیروزی 12 امتیازی می شوند. ضمن اینکه سرمربی رومانیایی فولاد برای این پیکار دو مهاجم توانمند تیمش یعنی حسن بیت سعید و سیلوا تارتا را به دلیل سه اخطاره بودن در اختیار ندارد.

و نکته مهم و پایانی اینکه دو تیم در آخرین پیکار خود در جام حذفی با یکدیگر روبرو شده بودند. این دو تیم همین چندی پیش در ورزشگاه امام رضای مشهد یک بازی پرهیجان و زیبا از خود به نمایش گذاشتند و این امیدواری می رود تا باز هم شاهد یک فوتبال هجومی و بدون ترس از جانب دو تیم باشیم. در آن بازی جنوبی ها به گل اول رسیدند اما شاگردان گل محمدی در اواخر بازی گل تساوی را زدند تا هم در جام حذفی بمانند و هم بازی را به وقت های اضافه بکشند. در ادامه نیز مهدی مهدی خانی جوان اول مشهدی ها با زدن گل دوم تیمش، پدیده را به دور یک هشتم نهایی جام حذفی رساند و فولاد هم با این رقابت ها خداحافظی کرد.

چهره ویژه: مهدی مهدیخانی همانگونه که چند خط بالاتر در موردش توضیح کوتاهی دادیم می تواند باز هم ذخیره طلایی یحیی برای پیکار آغازین هفته نهم لیگ برتر باشد. جوان خوش قد و قامت پدیده در هفته های گذشته نشان داده روی زمین و هوا مهاجم توانمندی است. مهدیخانی اگر باز هم فرصت حضور در این میدان را داشته باشد می تواند خطر بزرگی برای مدافعان و سنگربان فولاد باشد.

پدیده مشهد - فولاد خوزستان

پنجشنبه 26 مهر 1397

مشهد-ورزشگاه امام رضا(ع) ساعت 15

بازی هفته قبل: پارس جنوبی جم یک -پدیده مشهد یک ؛ فولاد خوزستان یک - ماشین سازی تبریز یک

رتبه در جدول: پدیده با 17 امتیاز صدرنشین است و فولاد با 9 امتیاز در رده دهم.

محرومان: ساکت الهامی مربی پدیده  و سیلوا تارتا، حسن بیت سعید از فولاد.
تیم داوری: رضا مهدوی، امیررضا آشور ماهانی، محمد هاشمی نسب و امیر عرب براق

2526