آنری: ونگر و گواردیولا الگوهای من هستند

آنری: ونگر و گواردیولا الگوهای من هستند

سایت رسمی فوتبالی- تیری آنری اسطوره فوتبال فرانسه به عنوان سرمربی جدید باشگاه موناکو معارفه شد و در جریان این مراسم، اعضای کادر فنی اش را نیز معرفی کرد: آندره آمیترانو، مربی بدنساز تیم ، کارلو اسپینیولی که از زمان حضور رانیری در باشگاه موناکو مشغول به فعالیت بوده؛ کوامه آمپادو و ژائو ترالیائو که به درخواست آنری از بنفیکا به باشگاه موناکو منتقل شد.

آنری در شرایطی هدایت موناکو را در دست گرفته که تا چند روز پیش صحبت هایی از احتمال حضور او روی نیمکت مربیگری یک تیم لیگ برتری به گوش می رسید ولی حالا به عنوان سرمربی این تیم فرانسوی برگزیده شده است. تیری آنری در مراسم معارفه اش برای دقایقی به صحبت پرداخت که در اینجا می توانید متن صحبتهایش را مطالعه کنید:

*سرمربیگری در موناکو: وقتی این پیشنهاد را دریافت کردم، به نظرم منطقی آمد و با قلبم تصمیم گیری کردم. شما از تعلق خاطر من به لندن مطلع هستید ولی اینجا جایی است که فوتبالم را در آن آغاز کردم

*ژاردیم: ژاردیم در باشگاه خواهد ماند. او برای همیشه در تاریخ باشگاه موناکو جاودان شده است. من و اعضای کادر فنی ام برای او بهترین ها را آرزومندیم.

*الگوهای دنیای مربیگری: من از سرمربیان مختلفی که داشتم درسهای زیادی آموختم. آرسن ونگر به من نشان داد که یک فرد فوتبالی حرفه ای چگونه است. او الگوی من است. پپ گواردیولا هم به نحوی دیگر این نقش را داشت. من با او خیلی در مورد فوتبال حرف می زدم. افراد زیادی در فوتبال فرانسه هستند که من از آنها الهام گرفته ام: ژان کلود سوائودو و راینالد دنوئیس که پاسکاری در فوتبال را متحول کردند. نانت او برای من تاثیرگذار بود. در عین حال باید از کلیرفونتین و کلاود توساو و فرانسیسو فیلیو هم نام ببرم.

تیری آنری یکی از بهترین مهاجمان دهه های اخیر فوتبال اروپا بود و حالا هدایت موناکویی را در دست گرفته که در رده هجدهم جدول لیگ یک فرانسه قرار دارد وتنها 4 امتیاز با آخرین جایگاه جدول فاصله دارد. این تیمدر رقابتهای اروپایی با اتلتیکومادرید همگروه هستند و هنوز نتوانسته اند حتی یک امتیاز در بازیهای این فصل اروپایی شان کسب کنند. حالا آنها قصد دارندتا با تیری آنری ماجراجویی جدیدی را آغاز کنند.

6363