دانی آلوس و تحمیل پیراهن 10 برزیل به نیمار

دانی آلوس و تحمیل  پیراهن 10 برزیل به نیمار

سایت رسمی فوتبالی- نیمار ستاره برزیلی دنیای فوتبال شخصا ترجیح می داده تا پیراهن شماره 7 یا یازده تیم ملی برزیل را به تن کند. اما گویا او مجبور شده تا پیراهن 10 سلسائو را بپوشد. حالا او در مصاحبه ای در این رابطه صحبت کرده و داستان اتفاقی که باعث شده تا پیراهن شماره 10 برزیل را بر تن او ببینیم، تعریف کرده است.

نیمار در صحبت هایی که توسط UOL Esporte برزیل منتشر شده، اعلام کرده که ترجیح می داده تا پیراهن دیگری را درتیم ملی کشورش به تن کند و پیراهن شماره 10 سلسائو که روزگاری برتن بزرگانی مثل پله بوده، نه اولویت اول او بوده و نه اولویت دومش.

نیمار در این رابطه گفته:« روبینیو همیشه الگوی بزرگ فوتبالی من بود. به همین خاطر وقتی در سانتوس بودم هم دوست داشتم پیراهن شماره 7 را بپوشم و در سانتوس فوتبالم را با شماره 7 شروع کردم. بعد روبینیو به تیم برگشت و مجبور بودم به او احترام بگذارم؛ به همین خاطر شماره 11 را انتخاب کردم که دومین شماره مورد علاقه ام بود.»

او در ابتدا در تیم ملی برزیل پیراهن شماره 11 را می پوشید ولی زمانی فرا رسید که این رویه تغییر کرد. خود نیمار در این رابطه توضیحات بیشتری داده:« در بازی های مقدماتی جام کنفدراسیونها، اسکولاری در حال توزیع شماره پیراهن ها بود و از من پرسید که شماره 7 را دوست دارم یا شماره 11 را. ولی دانی آلوس به من نگاه کرد و گفت:" تو شماره 10 هستی؛ این را بپذیر. باید شماره 10 را بپوشی."»

نیمار در طول سال های حضورش در باشگاه بارسلونا، بین سالهای 2013 تا 2017، و با حضور لیونل مسی، پیراهن شماره 11 تیم کاتالان را می پوشید ولی بعد از انتقال 222 میلیون یورویی اش به پاری سن ژرمن، دوباره پیراهنی به شماره 10 را به تن کرد که برایش کنار گذاشته شده بود.


6363