مصاحبه جذاب مودریچ: هرگز کنار مسی بازی نخواهم کرد؛از بدو تولدم می خواستم فوتبالیست شوم

مصاحبه جذاب مودریچ:  هرگز کنار مسی بازی نخواهم کرد؛از بدو تولدم می خواستم فوتبالیست شوم

سایت رسمی فوتبالی- روز سه شنبه گفتگوی کامل لوکامودریچ با فرانس فوتبال منتشر شد. البته در روز دوشنبه این رسانه فرانسوی بخش هایی از این گفتگوی جذاب و خواندنی را منتشر کرده بود اما ساعاتی پیش نسخه کامل این گفتگو روی وب سایتهای خبری منتشر شد. بدون هیچ مقدمه ای به سراغ صحبت های برنده جایزه د بست سال 2018 می رویم:

*جنگ درشبه جزیره بالکان

بله، جنگ بود و یکی از بهترین راه ها برای دورشدن از جنگ، فوتبال بازی کردن بود. من با دوستانم فوتبال بازی می کردیم. تدریجا و آرام آرام در کمپ تمرینی زادار شروع به یادگیری فوتبال کردم. فکر کنم از بدو تولدم می خواستم فوتبالیست حرفه ای شوم. فوتبال همیشه عشق اول من بوده و از کودکی به دنبال موفقیت بودم ولی اولین رویای واقعی ام این بود که روزی به تیم ملی کرواسی برسم. الان هم انگیزه هایم مثل همان روزهای ابتدایی است.

*چرا  تیم ملی کرواسی ونه تیمی باشگاهی؟

چون کشورم به تازگی استقلال یافته بود و این معنای فوق العاده ای برایم داشت. کمی بعد از آن جام جهانی 1998 فرانسه برگزار شد. آن موقع 12 ساله بودم و الگوهایم تیم ملی کرواسی را به نیمه نهایی رساندند. دوست داشتم شبیه آنها باشم.

*بازیهایی که در ذهنت مانده اند

 از سه بازی نام می برم؛ یکی بازی مقابل یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا، یک سال و نیم پیش که 1-4 شد. بازی سال گذشته مقابل بارسا در سوپرکاپ که 1-3 شد را هم در یاد دارم و...بازی جام جهانی مقابل آرژانتین 0-3 که با یادآوری شان لذت می برم.

*به یادماندنی بودند چون مقابل حریفان بزرگی رقم خوردند؟

قطعا. هرچه بازی سرنوشت سازتر باشد و ریسکی تر باشد، از آن بازی لذت بیشتری می برم.

*دوست داشتی روزی کنار مسی بازی کنی؟

(می خندد) من مقابل او بازی کرده ام ولی کنارش نه. قطعا مسی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است ولی هرگز درکنارش بازی نخواهم کرد.

*ارتباطت با کریس چطور است؟

فوق العاده.ما شش سال فوق العاده را کنار هم در مادرید سپری کردیم و دوستی و احترام متقابل زیادی بین ما شکل گرفت. الان او رفته ولی با هم در تماسیم و برای هم پیغامهایی می فرستیم. بعضی ها سعی می کنند بگویند که اینطور نیست ولی می توانم بگویم که ارتباط خوبمان را حفظ کرده ایم.

8444