ایران 2 - بولیوی یک / برد دو گله مقابل حریف آمریکای لاتین در حضور بانوان خاص!

ایران 2 - بولیوی یک / برد دو گله مقابل حریف آمریکای لاتین در حضور بانوان خاص!

وبسایت فوتبالی- تیم ملی فوتبال کشورمان امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی و در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی بولیوی رفت.

مهم تر از برگزاری این بازی، بحث حضور تماشاگرانِ خانم در ورزشگاه بود که از صبح امروز خبر آن در رسانه ها منتشر شد.

با این حال دو تیم ایران و بولیوی  برای اولین بار با یکدیگر روبرو شدند و در پایان این شاگردان کی روش بودند که موفق شدند با نتیجه 2 بر یک بازی را به سود پایان دهند.

هر دو تیم خودشان را برای جام ملت های قاره خود آماده می کنند. ایران برای جام ملت های آسیا و بولیوی برای کوپا آمه ریکا.

سه شنبه 24 مهر ماه 1397

ورزشگاه بزرگ آزادی ساعت 19:30

تیم داوری:عباس غلوم، علی شعبان و حمود الفهلی  از کویت

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی( 84- علی کریمی) ، وحید امیری( 46- مهدی ترابی)، سامان قدوس( 46- اشکان دژآگه)،‌ مهدی طارمی ( 78- علی قلی زاده)، علیرضا جهانبخش( 46- مسعود شجاعی) و سردار آزمون ( 46- کریم انصاری فرد)

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب بولیوی: ویزکارا، هاکیون، والورده، ساودرا( 71- آرانو)، ریبرا، جاستینیانو( 83- کارلوس آنز)، ساگردو، وایار، کاردوزو( 77- کامپوس)، آلورز ( 77- لئورناردو) و واکا( 55- مورنو) 

سرمربی: سزار فاریاس

گل ها:

گل اول برای ایران دقیقه 16 علیرضا جهانبخش:

پرتاب بلند اوت توسط حاج صفی با اشتباه مدافعان بولیوی روی سر جهانبخش افتاد. ضربه سر علیرضا بار اول توسط دروازه بان دفع شد اما مهاجم برایتون در ریباند هم خودش ظاهر شد و با ضربه ای آرام توپ را به تور دروزاه رساند.

گل اول برای بولیوی دقیقه 50 کاردوسو:

بازیکن تازه وارد و شماره 20 بولیوی از پشت محوطه جریمه با پای چپ شوت محکمی را روانه دروازه ایران کرد که از شیرجه بلند بیرانوند هم کاری ساخته نبود.

گل دوم برای ایران دقیقه 62 مهدی ترابی:

پاس عمقی اشکان دژاگه در میانه راه توسط دفاع بولیوی قطع شد اما سماجت مهدی ترابی در ادامه باعث شد تا مهدی خودش صاحب توپ شود. ترابی که در نیمه دوم به میدان آمده بود قدر این موقعیت را دانست و در مصاف تک به تک با گلر حریف، با ضربه ای آرام اما دقیق توپ را تور دروازه رساند.

دقایق حساس:

دقیقه 2: ارسال ایستگاهی از سمت راست زده شد و مهدی طارمی با ضربه سر شیرجه ای، تیر افقی دروازه بولیوی را به لرزه در آورد.

دقیقه 7: با اشتباه مدافعان ایران مهاجم بولیوی صاحب توپی بادآورده شد که ضربه اش با اختلاف کمی به اوت رفت.

دقیقه 19: ضربه ایستگاهی سامان قدوس از راه دور زده شد و توپ با اختلاف به اوت رفت.

دقیقه 24: ارسال کم ارتفاع حاج صفی به طرز خطرناکی وارد محوطه شش قدم بولیوی شد تا توپ از جلوی پاهای آزمون و جهانبخش به اوت برود. موقعیتی که به راحتی از دست رفت.

دقیقه 29: ارسال ایستگاهی بازیکن بولیوی توپ را روی سر مهاجم این تیم نشاند اما ضربه واکا به فاصله نه چندان زیادی از بالای دروازه بیرانوند به اوت رفت.

دقیقه 30: مانور سردار آزمون پشت محوطه جریمه با ضربه زمینی و پای چپ این بازیکن همراه شد. توپ که در چارچوب نبود مقابل پای جهانبخش افتاد و این بازیکن با تکلی بلند توپ را درون دروازه فرستاد. اما پرچم کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد!

دقیقه 33: کرنر ارسالی جهانبخش توسط مدافع بولیوی دفع شد اما در پشت خط هجده روی پای وحید امیری افتاد. ضربه وحشتناک و محکم امیری به پشت کمر دفاع بولیوی خورد تا از گل خوردن حتمی تیمش جلوگیری کند.

نیمه دوم:

دقیقه 54: مهدی طارمی همچنان برای تیم ملی گل نمی زند! ارسال خوب دژآگه از روی ضربه ایستگاهی موقعیت خوبی را در اختیار طارمی قرار داد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه بولیوی به خارج رفت.

دقیقه 72: بهترین موقعیت برای گل سوم ایران از دست رفت. حملات متعدد تیم ملی روی دروازه بولیوی در نهایت توپ را به احسان حاج صفی رساند اما او توپ را از فاصله نزدیک به اوت زد. پیش از این ضربه انصاری فرد را گلر بولیوی به زیبایی مهار کرده بود.

دقیقه 82: یک واکنش فوق العاده از بیرو!! ضربه محکم و زمینی مورنو از داخل محوطه جریمه با دفع درازکش بیرانوند روبرو شد و توپ در ریباند مقابل پایِ دیگر مهاجم بولیوی بود اما علیرضا بیرانوند با جهشی فوق العاده خودش را زودتر به توپ رساند تا مانند دفع پنالتی رونالدو توپ را در آغوشش بکشد!

2526