نتایج بررسی آماری: اوزیل خلاق ترین بازیکن اروپا

نتایج بررسی آماری: اوزیل خلاق ترین بازیکن اروپا

سایت رسمی فوتبالی- اگرچه که بسیاری از هواداران آرسنال از مسوت اوزیل ناامید شده اند و معتقدند که او دیگر آن بازیکن باثبات و خلاق نیست، ولی آمار و ارقام خلاف این را ثابت می کنند.

مسوت اوزیل که در سال 2013 از رئال مادرید به آرسنال پیوست روز دوشنبه 30 ساله شد و بر طبق آمار خلاق ترین بازیکن اروپاست و در خلق موقعیت های گلزنی بهترین آمار ممکن را در بین تمام بازیکنان شاغل در اروپا داراست.

بسیاری از هواداران آرسنال معتقدند که اوزیل بازیکن بی ثباتی است و حالا به نظر می رسد که در مورد او با بی عدالتی قضاوت می شود. چرا که بر طبق آمار از اول جولای سال 2006 به بعد، او در بین بازیکنان شاغل در پنج لیگ برتر اروپا، بیشترین موقعیت های گلزنی را خلق کرده است (1033موقعیت گلزنی)

این آمار، از زمان حضور اوزیل در تیم های شالکه و وردربرمن تا به امروز را در برمی گیرد. او پس از درخشش در بوندس لیگا به رئال مادرید منتقل شد و برای سه فصل پیراهن کهکشانی ها را به تن کرد و پس از آن به آرسنال پیوست و 5 فصل است که در جمع توپچی های لندن توپ می زند و در طول این مدت در سه لیگ معتبر بازی کرده است.

نزدیک ترین حریف به اوزیل، از نظر تعداد خلق موقعیت ، دیمیتری پایت است که در طول این بازه زمانی 1016 موقعیت گل خلق کرده. سسک فابرگاس با ایجاد932 موقعیت گلزنی در جایگاه سوم قرار دارد و داوید سیلوای اسپانیایی  با ایجاد 886 موقعیت گل در این مدت، در جایگاه چهارم است.

لیونل مسی درطول این سالها 861 موقعیت گلزنی ایجاد کرده است و در رده پنجم این رنکنیگ جای گرفته است. لیست ده بازیکن برتر در تعداد موقعیتهای خلق شده دراین بازه زمانی را این بازیکنان کامل می کنند: ادن هازارد (794 موقعیت گل)، مارک همسیک (740)، خوان ماتا (723)، فرانچسکو توتی (696) و کریستیانو رونالدو (695)

شاید منتقدان اوزیل با خواندن این آمار دریابند که در مورد ستاره آلمانی به اشتباه قضاوت می کنند و او شایسته احترام و قدردانی بیشتری است.


6363