اولین بار درتاریخ فوتبال اسپانیا: دریافت 3گل درخانه درپایان نیمه اول

اولین بار درتاریخ فوتبال اسپانیا: دریافت 3گل درخانه درپایان نیمه اول

سایت رسمی فوتبالی- برای هر چیزی، یک اولین بار وجود دارد؛ این قضیه حتی در مورد آمار منفی نیز صدق می کند. آنچه دوشنبه شب در ورزشگاه بنیتو ویامارین رخ داد، اتفاقی بود که تا پیش از این هرگز در تاریخ تیم ملی فوتبال اسپانیا رخ نداده بود. 

دیدار دوشنبه شب دو تیم اسپانیا و انگلیس، از سری بازی های لیگ ملتهای اروپا،  در شرایطی با 3-2 اسپانیا به پایان رسید که ماتادورها نیمه اول بازی را باخت 3-0 به رختکن رفته بودند.

تا پیش از این هرگز سابقه نداشته که در دیداری که به میزبانی اسپانیا برگزار می شود، ماتادورها نیمه اول بازی را با دریافت سه گل به پایان ببرند. اما دوشنبه شب در ورزشگاه بنیتو ویامارین، دو گل از استرلینگ و یک گل از رشفورد باعث شد تا نیمه اول بازی با برتری 0-3 انگلیس به پایان برسد و زنگ های خطر در تیم اسپانیا به صدا درآمد. 

نکته منفی دیگر این است که از سال 1991 به بعد اسپانیا هرگز در یک دیدار خانگی سه گل دریافت نکرده بود. در آن سال، آنها در سانتاندر و در بازی با مجارستان 4-2 تن به شکست دادند ولی نیمه اول آن دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسیده بود.

البته ماتادورها تا پیش از این دو بار دیگر با اختلاف سه گل یا بیشتر در خانه مغلوب حریف شده بودند ولی درهیچ یک از این بازی، نیمه اول بازی با این اختلاف فاحش به پایان نرسیده بود. این اتفاق یک بار در سال 1981 و مقابل مجارستان رخ داده بود که این باخت با نتیجه 3-0 و در شهر والنسیا رقم خورده بود. ودفعه قبل از آن، به سال 1963 برمی گردد. زمانی که اسکاتلند در دیداری دوستانه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو موفق شد تا اسپانیا را 6-2 شکست دهد که نیمه اول آن بازی با نتیجه 4-2 به پایان رسیده بود


6363