خداحافظی تلخ کوشیلنی از فوتبال ملی: قهرمانی فرانسه در جام جهانی بیشتر از مصدومیت، به من آسیب زد

خداحافظی تلخ کوشیلنی از فوتبال ملی: قهرمانی فرانسه در جام جهانی بیشتر از مصدومیت، به من آسیب زد

سایت رسمی فوتبالی- لائورن کوشیلنی مدافع باتجربه فرانسوی که در 51 بازی برای خروسها به میدان رفته بود، روز یکشنبه با انتشار نامه ای از فوتبال ملی خداحافظی کرد. 

این بازیکن 33 ساله این خبر را این گونه اعلام کرد:« فکر می کنم هرآنچه درتوانم بود را برای آبی ها انجام دادم. من 33 سال سن دارم و در دویورو ویک جام جهانی بازی کردم. برای من، مصدومیت چیزی را عوض نکرد. آبی ها برای من تمام شده است.»

دربازی نیمه نهایی فصل گذشته رقابت های لیگ اروپا و درمصاف آرسنال مقابل اتلتیکومادرید در ورزشگاه واندا متروپولیتانو بود که کوشیلنی با مصدومیتی شدید ازناحیه تاندون آشیل پای راستش مواجه شد وبدین ترتیب شانس حضوردر جام جهانی روسیه را از دست داد؛ هموطنان او قهرمان جام جهانی 2018 شدند وکوشیلنی حالا در گفتگو با کانال پلوس اعلام کرده که آسیب روانی ای که قهرمانی فرانسه در جام جهانی به او وارد کرده، بیشتر از مصدومیتش بوده.

کوشیلنی دراین رابطه گفت:« برای بازیکنان فرانسه خوشحال بودم و درعین حال عصبانی هم بودم.   نمی توانی حس قهرمانی در دنیا را بچشی. حسی که 60 میلیون فرانسوی آن را لمس می کنند. حس عجیبی است. درجریان تورنمنت دوست داشتم که فرانسه به دورهای بالایی برسد.ولی درعین حال دوست داشتم که ببازند. پذیرش مصدومیت سخت بود وقهرمانی فرانسه در جام جهانی سخت تر. من یک وجهه خودخواه دارم و با خودم می گفتم که من هم می توانستم بخشی از این ماجراجویی باشم و با فرانسه قهرمان دنیا شوم. این تا آخر عمرم در ذهنم خواهد ماند. مصدوم شدن در فاصله یک ماه مانده به جام جهانی سخت است و هیچ کسی نمی تواند خودش را جای من قرار دهد.»

کوشیلنی درادامه به این نکته اشاره کرد که بعد از مصدومیتش، دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه آنطور که او توقعش را داشت از او حمایت نکرده وتنها یک بار درماه سپتامبر برای تبریک تولدش به او زنگ زده. او همچنین گفت که افراد دیگری هم درطول این ماه ها او را ناامید کردند:« خیلی ها باعث ناامیدی ام شدند. وقتی حالت خوب است، دوستان زیادی داری ولی وقتی مصدوم می شوی،تو را فراموش می کنند.»

او حالا درانتظار آن است تا هرچه سریعتر از بند مصدومیت رها شده و به ترکیب آرسنال بازگردد.

کوشیلنی اولین بازی ملی اش را روز 11 نوامبرسال 2011 مقابل آمریکا برگزار کردوآخرین بازی ملی اش 27 مارس سال جاری میلادی مقابل روسیه بود. اودر 51 بازی ملی اش یک گل هم به ثمر رسانده.


6363