ماتوییدی: امباپه می تواند برنده توپ طلا باشد

ماتوییدی: امباپه می تواند برنده توپ طلا باشد

سایت رسمی فوتبالی - بلیز ماتوییدی معتقد است که ستاره پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه، کیلیان امباپه، تمام ویژگی های لازم برای کسب توپ طلا را دارد. 

به گزارش فوتبالی، امباپه 19 ساله در بین 30 نامزد کسب جایزه توپ طلاست اما به عنوان یکی از مدعیان کسب این جایزه شناخته نمی شود. با این حال ماتوییدی باور دارد که این نوجوان که در قهرمانی های فصل گذشته پاری سن ژرمن نقش کلیدی داشت و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فرانسه در جام جهانی شناخته شد، می تواند روزی این جایزه را نیز از آن خود کند. او در کنفرانس خبری گفت: " امباپه یکی از نامزدهاست بنابراین می تواند برنده باشد. او نشان داد که علیرغم سن کم خود بازیکن بزرگی است. کاری که او در زمین انجام می دهد تحسین برانگیز است. ما در تمرینات نیز این را می بینیم. ما از کار کردن با او بسیار خوشحال هستیم. من مدعیان اصلی را نام نمی برم چون نمی خواهم در تیم دشمن داشته باشم. امیدوارم بهترین بازیکن برنده جایزه باشد اما امباپه تمام ویژگی های لازم برای برنده شدن توپ طلای امسال یا سال های آینده را دارد. "

رافائل واران نیز یکی از بازیکنان کلیدی فرانسه در قهرمانی جام جهانی بود و سال خوبی را با رئال مادرید نیز پشت سر گذاشت. ماتوییدی در این باره گفت: " واران فصل بسیار خوبی داشت. او قهرمان لیگ قهرمانان و جام جهانی شد. او نیز یکی از نامزدهای توپ طلاست. اگر نامزد است به این دلیل است که شایستگی آن را دارد. او در حال یکی از بهترین یا شاید بهترین مدافع جهان است. اما مدافعان خوب دیگری نیز هستند. او هنوز جوان است و فرصت زیادی برای قهرمانی ها و موفقیت های بیشتر خصوصا با تیم ملی دارد. "

1070