هلند 3-0 آلمان: توتال فوتبال در کرویف آره نا

هلند 3-0 آلمان: توتال فوتبال در کرویف آره نا

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان رونالد کومان امشب با ارائه نمایشی درخشان موفق شدند در خانه آلمان را با گل های ویرژیل فن دایک، ممفیس دیپای و جورجینیو واینالدوم شکست بدهند.

هلندی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در همان دقیقه 2 بازی، پاس در عمق برگوین، می توانست یک موقعیت خوب برای ممفیس دیپای ایجاد کند اما خروج به موقع نویر، مانع از به خطر افتادن دروازه ژرمن ها شد.

در ادامه این آلمانی ها بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما دفاع منسجم هلند مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد.

در دقیقه 19، پاس در عرض تونی کروس، یک موقعیت عالی برای توماس مولر ایجاد کرد اما یاسپر سیله سن با یک واکنش دیدنی، مانع از باز شدن دروازه نارنجی ها شد.

بازی با حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 30، هلندی ها روی یک ضربه کرنر به گل رسیدند. روی ضربه کرنر از سمت چپ دروازه نویر بود که توپ با ضربه سر رایان بابل به تیر دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی را ویرژیل فن دایک از داخل شش قدم تبدیل به گل کرد.

بعد از این گل آلمانی ها می خواستند خیلی سریع به گل تساوی برسند اما این هلند بود که می توانست در دقیقه 34 گل دوم را بزند اما ضربه بابل راهی به چهارچوب دروازه حریف پیدا نکرد.

حملات دو تیم برای رسیدن به گل های بعدی در دقایق پایانی نیمه اول ادامه پیدا کرد و هر یک موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند اما نتوانستند از آن استفاده کنند و این نیمه با همان یک گل به پایان رسید.

نیمه دوم را آلمانی ها بهتر آغاز کردند و حضور لروی سانه در زمین به جای توماس مولر در دقیقه 57، به حملات این تیم جان تازه ای داد. ستاره سیتی در دقیقه 65 صاحب بهترین موقعیت برای زدن گل تساوی شد اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه سیله سن به بیرون رفت.

برتری آلمان ها در مالکیت توپ ادامه داشت و در مقابل هلندی ها تلاش می کردند تا روی ضدحملات به گل دوم برسند. در دقیقه 76، دیپای توانست به خوبی از کمند مدافعان آلمان فرار کند اما ضربه نهایی او راهی به چهارچوب دروازه نویر نداشت.

در دقایق پایانی فشار حملات ژرمن ها افزایش پیدا کرد و هرلحظه انتظار می رفت که آنها بتوانند کار را به تساوی بکشند اما این هلندی ها بودند که سرانجام توانستند در دقیقه 86، اختلاف را به دو گل افزایش بدهند. روی یک فرار سریع از پرومس و پاس در عرض او بود که دیپای با نویر تک به تک شد و در نهایت ضربه او بعد از برخورد به پای دروازه بان آلمان، به طاق دروازه چسبید.

آلمانی ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، با تمام نفرات پیش کشیدند و همین فرصت بیشتری در اختیار تیم میزبان قرار داد. ابتدا در دقیقه 90+1، دیپای در یک موقعیت خوب دیگر، توپ را به تیر افقی دروازه کوبید.

اما در دقیقه 90+3، هلند سرانجام به گل سوم دست پیدا کرد. روی پاس بلیند بود که وینالدوم صاحب موقعیت شد و بعد از فریب مدافع حریف، با یک ضربه دقیق، کار را تمام کرد. به این ترتیب، آلمان در دومین دیدارش در رقابت های لیگ ملت های اروپا 3-0 شکست خورد و اکنون باید در دیدار بعدی مقابل فرانسه به پیروزی برسد تا امیدهایش برای ماندن در سطح A این رقابت ها را حفظ کند.