مرگ بازیکنی که زلاتان خواهان دعوت شدنش به تیم ملی سوئد بود

مرگ بازیکنی که زلاتان خواهان دعوت شدنش به تیم ملی سوئد بود

سایت رسمی فوتبالی- فوتبال سوئد این روزها عزادار است. روز پنجشنبه بود که خبر درگذشت لابینوت هربوزی، بازیکن 32 ساله و ستاره سابق باشگاه مالمو روی وب سایت های خبری رفت. 

طبق گزارش منتشره در روزنامه سان، او که سابقه پوشیدن پیراهن فاینورد روتردام و مالموی سوئد را در کارنامه ورزشی اش داشت، به دلیل ایست قلبی در سن 32 سالگی از دنیا رفت. گویا پدر او، لابینوت را بیهوش در خانه اش پیدا کرده و شخصا تلاش کرده تا او را احیای قلبی کند تا اینکه آمبولانس از راه برسد. ولی تلاش های پدر لابینوت در احیای قلبی او، بی فایده بود و نیروهای پزشکی هم نتوانستند جان این ستاره سوئدی را نجات دهد. 

مرگ او، فوتبال سوئد را در بهت و حسرت فرو برده است. پاول سیبچکی، مهاجم سابق باشگاه لیدز یونایتد در گفتگو با این روزنامه انگلیسی گفت که روز قبل از این اتفاق، لابینوت را دیده و حالش خوب بوده.

هربوزی یکی از بازیکنان آینده دار نسل فوتبالی اش بود و حتی زلاتان ایبراهیموویچ، در سال 2009 از سرمربیان تیم ملی سوئد خواسته بود تا او را به تیم ملی کشورش دعوت کنند؛ چرا که از نظر زلاتان سبک بازی او، سبکی متفاوت بود و ایبرا بر این باور بود که هربوزی همان سبک بازیکنی است که تیم ملی سوئد در آن برهه زمانی به آن نیاز داشت.

البته به رغم توصیه زلاتان، او به تیم ملی سوئد دعوت نشد و البته سالها برای تیم های ملی زیر 17 سال، زیر 19 سال و زیر 21 سال سوئد به میدان رفت.

هربوزی در سال 2016 در باشگاه ملاکا یونایتد از دنیای فوتبال خداحافظی کرده بود.

6363