رویارویی جونینیو با رونالدینیو و کافو، برسر یک سیاستمدار

رویارویی جونینیو با رونالدینیو و کافو، برسر یک سیاستمدار

سایت رسمی فوتبالی- جایر بولسونارو، نامزد افراطی راست گرای برزیل که کاندیدای ریاست جمهوری در این کشور است، این روزها حسابی در برزیل جنجال به پا کرده است. برخی چهره های سرشناس فوتبال برزیل به حمایت از او برخاسته اند.

به عنوان مثال رونالدینیو در صفحه شخصی اش درتوئیتر در حمایت از آقای بولسونارو نوشته:« برای یک برزیل بهتر، صلح و امنیت را آرزومندم. کسی که شادی را به ما بازگرداند. زندگی در برزیل را انتخاب کرده ام و برزیلی بهتر را برای همه می خواهم» او همچنین تصویری از خودش با پیراهن شماره 17 که نشانگر حزب آقای بولسونارو است را در کنار این پیغام منتشر کرده است.

علاوه بر رونالدینیو، چهره های سرشناس دیگری هم به حمایت از آقای بولسونارو پرداخته اند. ریوالدو دیگر ستاره سال های نه چندان دور فوتبال برزیل هم از دیگر حامیان این سیاستمدار جوان است.

نیمار و گابریل ژسوس هم با لایک کردن پستهایی، حمایت خود را از آقای بولسونارو ابراز کرده اند. حمایت از بولسونارو به جایی رسیده که حتی فیلیپه ملو، بازیکن پالمیراس، یکی از گلهایش را به رئیس جمهوری آتی برزیل اهدا کرده است.

لوکاس مورا و کافو هم رسما حمایتشان را از بولسونارو ابراز کرده اند و کافو در شبکه های اجتماعی نوشته:« کاپیتان پنج دوره قهرمان جام جهانی به بولسونارو رای خواهد داد.»

بولسونارو به خاطر حملاتش علیه سیاه پوستان به شهرت زیادی دست یافته. اما خیلی ها هم براین باورند که او نمی تواند گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری برزیل باشد. هواداران باشگاه کروزیه رو دریکی از بازیهای تیمشان علیه او شعارهایی را سر دادند.

در بین تمام این حامیان، بولسونارو مخالفانی هم در دنیای فوتبال دارد. جونینیو بازیکن سابق لیون از جمله مخالفان اوست. او در گفتگو با ال پائیس در این باره گفته:« وقتی می بینم که یک بازیکن یا بازیکن سابق دنیای فوتبال از نامزد حزب راست حمایت می کند.... ما یک ملت هستیم. چطور باید طرفدار حزب راست باشیم؟ چطور از بولسونارو حمایت می کنی برادر؟»


6363