وقتی اثری از ستاره ها نیست:دلیل غیبت 15 سوپراستار در بازیهای ملی

وقتی اثری از ستاره ها نیست:دلیل غیبت 15 سوپراستار در بازیهای ملی

سایت رسمی فوتبالی- تعدادی از برترین ستاره های این روزهای دنیای فوتبال در بازی های روزهای اخیر ملی به خاطر تصمیمات فردی، تصمیم سرمربیان و یا توافق دوجانبه غایب بودند.

این درحالی است که معمولا بهترین ستاره های فوتبال هرکشور تیم ملی کشورشان را همراهی می کنند ولی درعین حال تاریخ دنیای فوتبال مملو از موارد استثنا هم هست.

این روزها و درشرایطی که بازیهای ملی درجریان است، تعدادی از ستاره های تراز اول فوتبال دنیا به خاطر مسائل مختلفی دراردوی تیم های ملی شان نیستند؛ عده ای به دلیل تصمیمات شخصی، برخی ها به خاطر تصمیمات سرمربیان و یا توافق دوطرفه، از تلویزیون منازلشان نظاره گر بازیهای تیمهای ملی کشورهایشان هستند:

کریستیانو رونالدو

بعد از جنجالهای به راه افتاده به خاطر اتهام تجاوز، فرناندو سانتوس، نام کریستیانو رونالدو را در لیست بازیکنان فراخوانده شده به اردوی پرتغالی قرار نداد. او دراین رابطه گفت:« صحبت هایی دراین زمینه داشتیم ولی وارد جزئیات نخواهم شد.» و در بازی بعدی پرتغال هم خبری از او نخواهد بود.

مسی، بانگا، دی ماریا،آگوئرو و ایگواین، غایبان آلبی سلسته

زلزله ای که بعداز ناکامی آرژانتین درجام جهانی رخ داد، عواقب زیادی داشت؛ جدایی سامپائولی و انتصاب اسکالونی به عنوان سرمربی موقت و خداحافظی موقت برخی از بازیکنان ارزشمند آرژآنتین به سردستگی لیونل مسی که هنوز زمان مشخصی برای بازگشتشان تعیین نشده است

بنزما و رابیو در لیست سیاه

بنزما از سه سال پیش دیگر به تیم ملی فرانسه دعوت نشده و اخیرا مشخص شد که دیگر او را در اردوی خروسها نخواهیم دید.اما اوضاع برای رابیو به نحو دیگری است. بازیکن پاری سن ژرمن که حاضر نشد در تیم بی فرانسه به جام جهانی برود، فعلا چوب این بی اعتنایی اش را می خورد، ولی درها به رویش بسته نشده است

اوزیل و نژادپرستی

عکس اوزیل با اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، منجر به خط خوردن او از تیم ملی آلمان شد. خود او درصحبتهایی دراین باره گفت:« تا زمانی که حس نژادپرستی و بی احترامی وجود داشته باشد، برای تیم ملی آلمان بازی نخواهم کرد. رفتاری که مسئولان فدراسیون آلمان با من داشتند باعث شد تا دیگر نخواهم پیراهن تیم ملی را بپوشم.»

خداحافظی تلخ سیلوا و پیکه

این دوبازیکن به خواست خودشان حالا دیگر دراختیار لوئیس انریکه نیستند. پیکه بعداز جام جهانی خداحافظی کرد وفعلا سرحرفش مانده.او درآن زمان گفت:« الان می خواهم تمرکزم را روی فوتبال باشگاهی ام بگذارم. چند سالی از فوتبالم دربارسا مانده و میخواهم از آن لذت ببرم.» سیلوا هم با اتمام کار اسپانیا درجام جهانی 2018 با 125 بازی ملی، از تیم ملی خداحافظی کرد.

انریکه و جوردی آلبا

انریکه علنا دراین باره صحبتی نکرده ولی به نظر می رسد که به دلیل مسائل فراورزشی آلبا را به تیم ملی دعوت نکرده.در روزهای پایانی حضور انریکه در بارسا، ارتباط او با آلبا خدشه دار شد و به نظر می رسد حالا آلبا به دلیل اختلاف با سرمربی ماتادورها به تیم ملی دعوت نشده.

مانژوکیچ و سوباسیچ و خداحافظی پرافتخار

مهاجم یووه و دروازه بان موناکو بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی خداحافظی کردند. مانژوکیچ درآن زمان گفت:« اگر می توانستیم، فکر می کنم که همه ما تا پایان عمرمان برای کرواسی بازی می کردیم؛ چون هیچ افتخاری بزرگتر از این نیست. ولی حس می کنم که الان زمان خداحافظی است.»

اوبلاک وغیبت با توافق دوطرفه

دارنده عنوان سامورای لالیگا، ازمسئولان فدراسیون فوتبال کشورش خواسته که تا پایان سال جاری میلادی دربازیهای ملی حضور نداشته باشد تا بتواند 100% از بند مصدومیت شانه اش رها شود. این توافقی دوطرفه بود ودربازگشت به تیم ملی، دوباره بازوبند کاپیتانی را بربازو خواهد بست.


6363