پنج رکورد دست نیافتنی کریستیانو رونالدو برای لیونل مسی

پنج رکورد دست نیافتنی کریستیانو رونالدو برای لیونل مسی

سایت رسمی فوتبالی - کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بیشتر از یک دهه است که رقابت سختی با یکدیگر دارند و به عنوان بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته می شوند اما رونالدو 5 رکورد جذاب دارد که مسی هنوز به آنها دست نیافته است. 

به گزارش فوتبالی، بحث درباره بهتر بودن یکی از این دو بازیکن پایانی ندارد. در حالی که مسی همچنان در بارسلونا توپ می زند، رونالدو به یوونتوس رفت تا بازی در سری آ را نیز تجربه کند. این دو بازیکن رکوردهای غیر قابل تصوری را در دوران فوتبال خود شکستند و رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند. اما به نظر می رسد 5 رکورد برای کریستیانو رونالدو وجود دارد که دور از دسترس لیونل مسی است. 

1. بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا

کریستیانو رونالدو نه تنها رکورد بیشتری گل زده در لیگ قهرمانان را با 120 گل در اختیار دارد بلکه او همچنین تنها بازیکنی است که در 8 بازی پیاپی در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. بازیکن سابق منچستریونایتد رکورد بیش از 15 گل زده در فصل لیگ قهرمانان را در اختیار دارد و تنها بازیکنی است که در یک فصل در تمامی مسابقات گروهی گلزنی کرده است. با توجه به این که مسی 105 گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده باید دید می تواند رکورد گل های زده رونالدو را بشکند یا خیر. 

رونالدو رکورد بیشتری گل زده در لیگ قهرمانان را در اختیار دارد

2. بیش از 50 گل زده در 6 فصل متوالی

رونالدو از زمان پیوستن به رئال مادرید در سال 2009، در هر فصل لالیگا حداقل 40 گل به ثمر رساند. این بازیکن در 6 فصل متوالی از سال 11 - 2010 تا 16 - 2015 موفق شد بیش از 50 گل به ثمر برساند. مسی تا به حال در 5 فصل بیش از 50 گل به ثمر رسانده اما فقط 3 فصل از این تعداد متوالی بوده است. به نظر می رسد این رکورد شکست ناپذیر باشد اما مسی پیش از این بارها غیرممکن ها را ممکن کرده است. 

3. گل ها و جام های ملی

مسی هرگز با پیراهن تیم ملی آرژانتین به هیچ قهرمانی ای دست پیدا نکرده است اما رونالدو به همراه تیم ملی پرتغال قهرمان یورو 2016 شد. این بازیکن همچنین موفق شد به همراه تیم ملی کشورش در رده سوم جام کنفدراسیون های 2017 بایستد. مسی در سال 2014 در آستانه کسب قهرمانی جام جهانی بود اما در فینال و در خاک برزیل برابر تیم ملی آلمان شکست خورد و نایب قهرمان شد. در زمینه گلزنی نیز رونالدو از زمان اولین حضور خود با پیراهن تیم ملی پرتغال در آگوست 2003 موفق شده 85 گل به ثمر برساند. این در حالی است که مسی تنها 65 گل برای تیم ملی کشور خود به ثمر رسانده است. باید دید که آیا مسی پس از جام جهانی روسیه بار دیگر به تیم ملی آرژانتین بازخواهد گشت. 

مسی هرگز با پیراهن تیم ملی آرژانتین به هیچ قهرمانی دست پیدا نکرده است

4. میانگین گلزنی در هر بازی در لالیگا

تا ژانویه 2018، کریستیانو رونالدو در 279 بازی 289 گل به ثمر رسانده که میانگین 1.04 گل در هر بازی است. لیونل مسی در همین بازه زمانی در 401 بازی لالیگا 366 گل به ثمر رسانده که میانگین 0.91 گل در هر بازی است. با انتقال رونالدو به سری آ، مسی احتمالا خیلی زود این رکورد را خواهد شکست. 

5. بیش از 60 گل زده در 4 سال متوالی

رونالدو رکورد تحسین برانگیزی دارد. او تنها بازیکنی است که موفق شد در 4 سال ( تقویمی ) متوالی در فاصله 2011 تا 2014، 60 یا بیش از 60 گل به ثمر برساند. مسی در سال های 2010 تا 2012 به شکستن این رکورد نزدیک شد. به نظر می رسد که گذر از این تعداد گل زده و در اختیار گرفتن این رکورد برای بازیکن آرژانتینی کار سختی باشد.

1070