جنجال فوتبال بلژیک، «موجی‌پولی»، به داوران هم رسید

جنجال فوتبال بلژیک، «موجی‌پولی»، به داوران هم رسید

سایت رسمی فوتبالی – در میان پنج نفری که اخیرا در فوتبال بلژیک متهم شده‌اند، نام یک داور هم دیده می‌شود. سباستین دلفریر در کنار دو ایجنت و مقامات باشگاه‌های میشلن و واسلند-بورن به فساد متهم است.

نام دژان ولیکوویچ و مجی بیات که ایجنت هستند در پرونده مشهور به «موجی‌پولی» به چشم می‌خورد. ولیکوویچ متهم است که در انتهای فصل 18-2017، تلاش کرده نتیجه دو بازی را تغییر دهد تا میشلن از سقوط رهایی یابد. این دو بازی از سوی بازرسان مشکوک ارزیابی شده‌اند. در بازی اول، آنتورپ مقابل یوپن دو بر صفر پیروز شد. یوپن با میشلن بر سر بقا در دسته برتر بلژیک رقابت می‌کرد و دراین بازی، یک پنالتی آنتورپ روی خطایی بود که بیرون محوطه جریمه انجام شد. بازی دوم هم دیدار میشلن با واسلند-بورن بود که با پیروزی میشلن همراه شد، هرچند که این تیم که سابقه قهرمانی جام برندگان جام اروپا را دارد، با توجه به پیروزی چهار بر صفر یوپن مقابل رویال اکسل موسکرون به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

دلفریر، داور متهم در هیچ‌کدام از این دو بازی سوت نزده، اما ولیکوویچ متهم است که با او تماس گرفته و از او خواسته که بر سر داوری این دو بازی اعمال نفوذ کند.

8444